Ferrari (Habina)
Röstar på Habina för att Habina hackar på Snurrfians särskrivning. En förstaröst som baserar på OT. Funderar på om Q verkligen inte förstår rollerna när hon spelat så mycket. (Q svarar att hon delvis gör det för att uppmärksamma andra på hur det fungerar).
Förstarösten på Habina säger inte så mycket. Har i övrigt mest skrivit OT.
Paddington (MikaTela)
Hamnar i en något märklig diskussion om huruvida Q eller BSF brukar vara den som ställer frågor, sköter röstlistor och räknar på rollerna. Måste nog läsa den igen, för jag hänger verkligen inte med. Röstar på MikaTela med motiveringen att hon är den P reagerat mest på.
Det är en andraröst på MikaTela som lägger henne i delad ledning med Artline och Habina.
Som sagt, diskussionen runt BSF/Q och röstlistor känns märklig men i övrigt tycker jag inte P sticker ut åt något håll än så länge
Snurrfian (Habina)
Röstar på Habina med en OT-motivering. Är en andraröst, vilket Snurrfian säger sig ha missat. Skriver att rösten får stå kvar om inget annat kommer fram.
Har inte så mycket att skriva om Snurrfian känner jag.
Habina – byfåne Röstar Snurrfian
Blacksmithfarm (MikaTela)
tycker Q känns skum, för att hon frågar för sakens skull och inte för att hon egentligen vill veta. Undrar varför MikaTela väljer Dentaku som mer skum än de övriga hon räknat upp i sitt inlägg. Lägger sin röst på MikaTela med just den motiveringen. Är första rösten på MikaTela. Tänker att MikaTela eller Artline kan ha räddats av sina kollegor. Menar att Artline i så fall ligger närmast till hands eftersom MikaTela fick sista rösten men att samma resonemang i så fall säger att teorin faller på att bollen i det läget borde ha röstat på habina för att ge henne majoritet. OM det nu inte var så att bollen räknade med att Qs röst skulle kommit i tid. Funderar också om att snurris väntade med sin röst för att de tre rösterna på Habina inte skulle komma för tätt. Undrar också varför Snurris skulle varit rädd för att åka?
BSF är en av de som bidragit med mest tankar så här långt. Tycker att det känns som hon resonerar vettigt till stor del.
quarter4ever (Missar)
Q gör en av de märkligaste kvällarna jag varit med om (Sorry Q, men du var inte helt logisk igår

) och missar att rösta. Är inblandad i en diskussion om Sven Nordqvist och huruvida han är illustratör eller författare. Har en tanke om att antingen MikaTela eller Artline kan ha räddats igår.
Frågar miljoner frågor om rollerna och hur de fungerar. Svarar på en fråga att hon delvis gör det för att uppmärksamma andra på hur rollerna fungerar.
Begriper mig inte alls på Q. Missar att rösta men hinner posta ett teoriinlägg minuterna innan DL. Ett inlägg som dessutom visar sig vara helt fel och Q lägger ner mycket tid att försöka förklara vad hon menar. Den enda som verkar fatta än så länge är @bollen__
bollen__ (MikaTela)
Ifrågasätter Artlines röst på mig, varför röstar hon på det misstänkta fåret och inte ulven? Samma sak med MikaTelas röst på Dentaku, här undrar bollen varför just Dentaku blir den mest misstänkta. Röstar på MikaTela eftersom hon reagerat mest på henne. Bla hennes kommentar om att Paddis skrivit för konstigt för att kunna vara ulv. Är en tredjeröst som lägger upp MikaTela i delad ledning. Gör ett försök att förstå Q och menar till slut att hon förstår vad Q menar.
Artline (Mirtai)
Röstar på mig med motiveringen att jag lägger en avvikande andraröst (dvs en röst på någon annan än Astrid) och det kan betyda att jag är får som följer ulven Dentaku. Har sedan förklarat rösten med att hon inte ville lägga en helt OT-röst och därför la till det där med fåret. Tror egentligen inte jag är får.
Jag tycker hela agerandet är märkligt. Om Artline nu inte tror jag är får är det väldigt märkligt att lansera den teorin. Hade väl varit bättre att bara lägga en OT-röst än att hitta på at jag kan vara får.
Mirtai (Artline)
Det är jag det
fio (Habina)
Röstar på Habina med motiveringen att hennes röst på Snurrfian var väldigt lätt och kan vara en alibiröst på en kollega. Är en andraröst på Habina men Fio skriver sen att hon inte sett den första rösten.
TeamLundVer (Missar)
Missade att rösta och har bara skrivit 2 inlägg så kan inte säga något alls om henne
Dentaku (Artline)
Godförklarar sig själv genom att skriva att hon är en förvirrad god. Skriver att om både MikaTela och Artline sitter i lyan ihop är det smart av dem att plantera ut misstankar mot D även om bara en av dem faktiskt röstar på henne. Röstar på Artline eftersom hon tycker det är tidigt att skrika ulv redan i dl 1 och dessutom röstar A inte på ulven utan fåret. Har idag granskat Q och lyfter att det är märkligt att vänta så länge med att lägga en röst, som skulle varit avgörande, att man istället missar dl. Lyfter också möjligheten att alla tre som var uppe för lynch igår kan vara goda. Lägger en andraröst på Artline som för upp henne i delad ledning med Habina.
Godförklaringen igår sticker i mina ögon!
Jfrelin (Ferrari)
Jfrelin har en lite märklig teori om Ferrari och röstar på henne för att hennes röst på Astrid som bäste författare kan ha varit ett sätt att smyga. Har inte förklarat vad som gjorde just Ferraris röst mer misstänkt än någon annans. Var borta igår och har bara gjort 2 inlägg så svårt att säga så mycket.
Har skrivit lite (2 inlägg) så finns mkt lite att gå på. Rösten igår är svag men som förstaröst är det väl mer förlåtet än om det vore en avgörande röst.
cirkus (Artline)
Lyfter Q och Dentaku i ett teoriinlägg och tycker sig se svaga godförklaringar från Dentaku av både D själv men även Q. Röstar Artline med motiveringen att om man tycker sig se en koppling ulv/får så borde man väl rösta på den som man tror är ulv.
Ifrågasätter att Q inte hann rösta. Granskar rösterna på Habina och reagerar på att Snurrfian och Fio lägger OT-röster som får avgörande betydelse.
Såhär långt tycker jag inte att Cirkus gjort något utstickande. Håller med henne om rösterna på Habina, de är märkliga.
MikaTela (Dentaku)
Reagerar på de som reagerat på Qs kommentar om Sven. Röstar på Dentaku utan att riktigt motivera det mer än att hon är en av de som reagerat på det Q skrev.
En av de som hade 3 röster. Förstår de som röstade där för jag tycker att MikaTela var skum. Men det tycker jag å andra sidan alltid så försöker att inte hänga upp mig på det.