Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte än, kollade precis Hippson.Så tråkigt två hästar avblåsta för hälta tidigare och så Charlotte utesluten
Har det kommit någon officiell förklaring?
https://www.tidningenridsport.se/blodregeln-orsak-till-dujardins-uteslutning/Inte än, kollade precis Hippson.
Verkligen tråkigt!
Inte än, kollade precis Hippson.
Verkligen tråkigt!
Ja jag menade såklart att det är tråkigt att det är orena hästar med och tävlar, inget annat!Det är väl tråkigt att det händer men bra att de åker ut. Och tja Charlotte kan tydligen hacka eller gnida med sporren hon också.
Och sedan undrar jag, är de ohalta vid veterinärchecken? eller får de flera försök och kan på något vis värmas upp? och då jag assisterat vet på tävling-hältkontroll då bla - görs det samma som i Sverige? en liten bit lufs på rakt spår? lär finnas hästar som går "rent" på rakt men skulle gå ojämt på böjt.
Ja jag menade såklart att det är tråkigt att det är orena hästar med och tävlar, inget annat!
varför missar jag allt detta här ? när sänds de på tv ?
Ser så mycket fram emot küren!Måndag, 19 augusti:
Dressyr, Grand Prix (lag), första omgången.
08.45–09.10 i SVT2
09.10–16.30 i SVT1
Tisdag, 20 augusti:
Dressyr, Grand Prix (lag), andra omgången.
07.55–09.10 i SVT2
09.10–15.40 i SVT1
Onsdag, 21 augusti:
Hoppning, tidshoppning.
13.45–18.00 i SVT1
Torsdag, 22 augusti:
Hoppning, laghoppning.
09.50–14.00 i SVT1
Dressyr, GP Special.
16.00–18.00 i SVT1
18.00–20.00 i SVT2
20.00–22.30 i SVT24
Fredag, 23 augusti:
Laghoppning, final.
14.45–18.00 i SVT1
18.00–18.30 i SVT2
Lördag, 24 augusti:
Dressyr, Grand Prix Kür.
14.55–17.50 i SVT2
17.50–19.00 i Kunskapskanalen
Söndag, 25 augusti:
Hoppning, individuell final i två omgångar.
14.30–17.15 i SVT1
EM i fälttävlan i Luhmühlen
Lördag, 31 augusti:
Fälttävlan terräng.
09.40–15.30 i SVT1
Söndag, 1 september:
Fälttävlan hoppning.
10.40–15.45 i SVT2
---------------------
Samt SVTplay om man inte har möjlighet att hänga vid tvn under direktsändningen.
Man skulle kanske rida utan sporrar?För med lite otur kan man råka skada sin häst med sporrarna
Menar du att det är otur om en ryttare på nivå som denna nöter hål på hästens sida?
Det behöver inte vara att hon har nött hål. Det kan vara så att hästen är jättekänslig för friktion helt enkelt?
Men gör någon ryttare det med avsikt? alltså med avsikt så gör man något medvetet och som i detta fall då veta att resultatet sannolikt blir ett sår.Jag säger inte att så är fallet, men det behöver inte vara så att Charlotte nött hål på hästen. Det kan också vara så att hon råkat nypa hästen i skinnet, och jag hoppas verkligen att det inte är något hon gjort med avsikt
Nej självklart inte. Hon verkar iaf helt förkrossad utifrån vad hon skriver på sociala medier, gissar att hon kommer fundera på varför det blev såhär och försöka undvika det i framtiden.Men gör någon ryttare det med avsikt? alltså med avsikt så gör man något medvetet och som i detta fall då veta att resultatet sannolikt blir ett sår.