EM - hoppning

ja men om alla felen hade räknats under veckan så hade det ju inte blivit omhoppning om guldet ? Kanske om silvret(tror det var mflera med 1 fel bla peder och allan)
skelton hade givitvis inte vunnit men det betyder ju inte att peder och allan hade gjort det. det är ju mer komplicerat än så
Som sagt, under sista dagen börjar alla om på 0. Dvs rundorna innan har bara varit kval till sista dagen. När man sedan kommit till sista finaldagen börjar alla om på 0, så alla som rider felfritt rider omhoppning om medaljerna där den med minst antal fel och snabbast tid vinner guldmedaljen. Det var Nick Skelton som gjorde det och Peder kom tvåa med noll fel och ca en halv sekund långsammare tid än Nick Skelton.

Nä, om jag minns rätt hade hsn något tidsfel ovh någon annan var helt felfri(den som sen slutade trea efter att ha rivit i omhoppningen har jag för mig) men det något som blir konstigt att resonera om tycker jag för ryttatrna kanske hade lagt upp rundorna annorlunda om det vore så att de tog med sig felen?

jag har följt den här tråden men inte skrivit något(harv högerarmen i gips och behövt några dagar på att träna på att göra saker med vänstern så ursäckta stavel jag är nöjd med att få iväg inlägg.

såspännande:nailbiting:
Lamaze har jag för mig var helt felfri innan omhoppningen. Och jag hade mycket hellre sett honom som vinnare än Skelton.

Man får vara nervös ett tag till nu. Känns som att det är spänd förväntan här på Ullevi. Såklart alla blev glada och entusiastiska över Peders ritt men man är ju medveten om att det kommer en runda till. Vädret växlar från sol till regn och blåst. Känns som att vädret är lika nervigt som en själv känner sig. :arghh:

Han är väl också trött efter alla rundorna. Hoppas sista rundan inte är för stor och lång!
Han är nog inte tröttare än andra och tycker han såg bättre ut mot slutet? Nästa runda är nog stor men i alla fall ganska kort, 10 hinder och 12 språng har jag för mig.

Som sagt, under sista dagen börjar alla om på 0. Dvs rundorna innan har bara varit kval till sista dagen. När man sedan kommit till sista finaldagen börjar alla om på 0, så alla som rider felfritt rider omhoppning om medaljerna där den med minst antal fel och snabbast tid vinner guldmedaljen. Det var Nick Skelton som gjorde det och Peder kom tvåa med noll fel och ca en halv sekund långsammare tid än Nick Skelton.

Ja?

jag pratar om hur der hade varit om dom räknat som nu på Em, då hade det blivit annorlunda.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka ekipage som ingår i svenska lagen vid Europamästerskapen i hoppning för Children i Kronenberg, Nederländerna 15-21...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
132
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapen duggar tätt under sommaren. Denna vecka avgörs bland annat EM i hoppning för ponny i belgiska Opglabbeek. Ifjol blev det...
Svar
0
· Visningar
82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
153
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka