EM - hoppning

Jag tycker inte Malin klappade igenom utan tycker hästen verkade störd över något.
Ljuset känns helt sannolikt mtp att den försökte sätta ner tassarna mellan bommarna på b-hindret.
Precis, känner liksom inte att Malin kan göra så mycket åt det i det läget mer än att utgå.

Ja jag håller med!

(Inte riktat till dig utan rent allmänt)
Dock märkligt att förklara rundan med att hästen inte gillar belysningen och att det skulle vara anledningen till den dåliga rundan?
När de hade sin officiella träning i måndags efter invigningen för att vänja hopphästarna vid ljuset såg det bra ut iallafall.

Jag trodde inte att Malin skulle gå med på att intervjuas nu, vet någon annan gång där det gick dåligt som Sylve fick ta det istället.

Inte vad jag kan minnas men jag följer inte SÅ noga och har dåligt minne så.
Minns nån runda med Flippan där hon hade typ 16 fel när den hoppat bra innan. Har för mig jag kollade upp hennes mästerskap inför Rio och att det varit så många gånger. Alltså inte en lite sämre dag utan en dag när hon fallit igenom totalt. Lider dock med henne att det skulle bli så nu i detta läge :(

Jag kan inte upphöra att förvånas över den trista attityd gentemot Malin som luftas här?
Tycker ni verkligen att hon är kass och varför tror ni då hon blir uttagen?

Jag menade inte elakt mot Malin utan som jag skrev... Det är ju en känslig häst så hoppas hon inte blir "skärrad" av händelsen ... Och med Bertram som tydligt exempel på hur tråkigt det är när man tappat förtroendet så hoppas jag så inte blir fallet med Stoet... Jag litar iskallt med att Malin vet vad hon gör..

Jag kan inte upphöra att förvånas över den trista attityd gentemot Malin som luftas här?
När jag såg rundan tänkte jag, inte igen det blir ju alltid såhär! Och sen tänkte jag att nä, så är det nog inte för då skulle hon väl knappast bli uttagen :)

Jag tycker inte hon är kass. Jag försöker komma på vem som skulle hoppat i laget istället och det är rätt tomt. Lisen? ;) Vi skulle behövt RGB helt enkelt. Men Malin har ofta fyra eller åtta fel när jag ser henne hoppa, så hon känns som den svaga länken.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka ekipage som ingår i svenska lagen vid Europamästerskapen i hoppning för Children i Kronenberg, Nederländerna 15-21...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
132
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapen duggar tätt under sommaren. Denna vecka avgörs bland annat EM i hoppning för ponny i belgiska Opglabbeek. Ifjol blev det...
Svar
0
· Visningar
82
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
153
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka