Elvattenkopp

jonasw

Trådstartare
Hej.
Någon som har erfarenhet av La Buvettes elvattenkopp Caldolac? Har nu haft denna installerad en vinter och är riktigt besviken. Varje morgon då det är -5 grader eller kallare så får vi slå sönder en ishinna. Har fått en ny på garanti men samma problem ändå. Den står inomhus i oisolerat stall, monterad i isolerat rör, 2 elektriker har kontrollerat installationen och nu igår kopplade jag förbi den inbygda termostaten, dvs den laddar fullt hela tiden. Ändå var det is i idag med -6 grader ute... Är SÅ besviken. Någon som har åsiktdr, erfarenheter eller tips om detta. Lär inte bli någon mer La Buvette på vår gård.
 
Sv: Elvattenkopp

Låter ju som solklar reklamation. De utlovar ju att den ska fungera ner till -25 grader ungefär (inomhus i kallstall).
 
Sv: Elvattenkopp

Hej.
Någon som har erfarenhet av La Buvettes elvattenkopp Caldolac? Har nu haft denna installerad en vinter och är riktigt besviken. Varje morgon då det är -5 grader eller kallare så får vi slå sönder en ishinna. Har fått en ny på garanti men samma problem ändå. Den står inomhus i oisolerat stall, monterad i isolerat rör, 2 elektriker har kontrollerat installationen och nu igår kopplade jag förbi den inbygda termostaten, dvs den laddar fullt hela tiden. Ändå var det is i idag med -6 grader ute... Är SÅ besviken. Någon som har åsiktdr, erfarenheter eller tips om detta. Lär inte bli någon mer La Buvette på vår gård.

Reklamera! Vi har kallstall och om vi har -5 ute så har vi bara lite is i de vanliga vattenhinkarna.
 
Sv: Elvattenkopp

Det måste ju vara fel på den, men låter konstigt om du fått en ny och fortfarande har samma problem.

Det här är tredje vintern vi haft våran nu. Den står oskyddad utomhus och har fungerat perfekt.
 
Sv: Elvattenkopp

Låter tyvärr som det är något fel på den med.

Är andra vintern som vi haft vår och den har funkat alldeles utmärkt, är riktigt nöjd med den. Vår står inne i en lösdrift men är lika kallt inne som ute ungefär och den har inte krånglat något.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp