Elitryttare - erfarenhet?

Sv: Elitryttare - erfarenhet?

delvis knapplån

kul och höra hur ni alla resonerar. Efter att ha disskuterat fram och tillbaka med mamma har jag bestämt mig att fram till röntgen skall kolla upp olika ryttare samt alternativ. Hästen skall gå 140 och uppåt helt beroende på hur hästen och ryttaren matchas i hop naturligtviss.

Pratade med en annan bekant (dock dressyr ryttare) som har satt ut en annons och en tjej svarade och lät mycket bra och lovande. kollade upp och fick referenser. Ett samarbete som funkat fenomenalt. Hästen har klättrat fint i klasserna med bra grunder. Hur ställer ni er till det?

Vart skall man hitta de här "lovande" människorna och vill ha en häst för högre klasser? Hemsidor´?

Jag skulle om jag var du kolla lite resultat på ryttare på den nivån du är intresserad av, åka på någon större tävling och kolla hur dom rider, hur dom verkar sköta hästarna osv, sen när du har hittat ett par intressanta antingen kontakta dom på tävlingsplatsen eller via telefon.

ja, vem har du funderat över då?
jag har jätte ångest för det här :S

Jag har inte kommit så långt än. Finns väl såklart nån jag gärna skulle se red honom men vi får se, vill helst att det är nån i Värmland så att han kan stå kvar hemma och så kör vi honom till tävlingarna.
Däremot ska en tjej i stallet hjälpa mig att rida honom lite, men hon är inte känd och kommer nog inte tävla honom.

ja, hade jag också velat men tyvärr finns det ingen i värmland som intresserar mig =(

tyvärr jaa =( annars hade det ju som sagt vart väldigt skönt

Men hon som börjar på M och har ett efternamn som börjar på G då ?
Jag vågar inte skriva ut namnet, men du fattar nog ;)

hhaa, för att inte få alla emot mig så inga detaljer nämns.
men skulle nog hellre låta dem gå i en skruttig liten hage än sätta upp den på ryggen :devil:

Jag har lite ev planer på att låta någon riktigt duktig tävla och träna min ett tag så han kommer upp i klasserna. Jag vill att han ska ha lite erfarenhet av större, och bli säkrare, så att han kan hjälpa mig mer när det blir dags för större, eftersom jag själv inte har rutin i lite större klasser. Har nästan bestämt vem det blir också :)

Ja har en D-ponny (hoppar MSVA, svår och är på EM nivå) är mycket suggen på att rida till andras hästar/ponny och även ta dem upp i klassserna(Har ridit bla. en ponny från Ld till La med vinnst på två månader(den har absolut inte kap för LA men hoppade ändå) :angel::d:)

Tänk dig för ordentligt! Kolla och läs igenom "kontrakt" VÄLDIGT!!!! noga, har en vän som blivit blåst ordentligt när det visade sig att hästen var bra! Tänk på att du som ägare kanske också vill ha betalt för ditt jobb med hästen!! Även om det inte är så nu, vem vet hur det är om fyra år?? Taskigt om hästen hoppar in mycket pengar och ryttaren tar allt!!!:banana::confused:
Ja, som rubriken lyder. Hur tänker ni ang. lämna in era hästar för tävling av elitryttare alt. ryttare påväg upp?

Går i tankar att ebart satsa på uppfödning under detta året alt. kommande beroende på hur ryggen kommer se ut på nästa röntgen.

Men vill ju fortfarande att mina hästar skall komma upp till de klasserna som det är planerat med mig eller inte på ryggen. Sitter därför in tankarna att låna ut dem till en duktig ryttare som kanske inte har pengarna att lägga ut på bra hästar alt. som sagt betala en summa varje månad och få en känd och duktig ryttare att tävla dem.
Målet är inte att sälja dem för dyra pengar, enbart att de skall få tävla de klasser som planeras. Vad har ni för erfarenhet och vad skulle er magkänsla säga er?

jag har en hopphäst som jag av olika skäl inte har kunnat ha hemma på snart tre år. har dock aldrig velat sälja utan skall ta hem hästen så fort jag har möjlighet. jag ville inte ha en vanlig fodervärd utan en person som ville träna och tävla och ta upp hästen i klasserna. lyckades hitta en junior med bra uppbackning som skulle upp på häst och behövde mer material. det har fungerat jättebra och hästen går de klasser som jag hoppats på.
jag annonserade via ridsport, blev dock totalt nerringd, så det gäller att ha tid och sitta en del i telefon.:smirk:. jag gick på referenser samt en hel del magkänsla. skall hästen ridas av någon annan i framtiden så kommer jag nog att välja en ryttare som jag själv tillfrågar, då har man ju chansen att fråga runt lite innan också.
hoppas du hittar rätt, det är en djungel därute!

oj ja det har jag märkt =) hahaha

pratat men några få och ännu inte hittat någon som magkänslan har sagt sitt om :S

har en i åtanke långt bak i huvudet mest för att min ena häst skulle sitta bra där.. svår situation.

ang. kontrakt är jag inte det minsta orolig sådant sköter min kära aukt. revisor till far ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka