Sv: Elitryttare - erfarenhet?
Jag skulle om jag var du kolla lite resultat på ryttare på den nivån du är intresserad av, åka på någon större tävling och kolla hur dom rider, hur dom verkar sköta hästarna osv, sen när du har hittat ett par intressanta antingen kontakta dom på tävlingsplatsen eller via telefon.
delvis knapplån
kul och höra hur ni alla resonerar. Efter att ha disskuterat fram och tillbaka med mamma har jag bestämt mig att fram till röntgen skall kolla upp olika ryttare samt alternativ. Hästen skall gå 140 och uppåt helt beroende på hur hästen och ryttaren matchas i hop naturligtviss.
Pratade med en annan bekant (dock dressyr ryttare) som har satt ut en annons och en tjej svarade och lät mycket bra och lovande. kollade upp och fick referenser. Ett samarbete som funkat fenomenalt. Hästen har klättrat fint i klasserna med bra grunder. Hur ställer ni er till det?
Vart skall man hitta de här "lovande" människorna och vill ha en häst för högre klasser? Hemsidor´?
Jag skulle om jag var du kolla lite resultat på ryttare på den nivån du är intresserad av, åka på någon större tävling och kolla hur dom rider, hur dom verkar sköta hästarna osv, sen när du har hittat ett par intressanta antingen kontakta dom på tävlingsplatsen eller via telefon.