Elitfölauktion

Emsan

Trådstartare
Någon som tänker anmäla sina föl till uttagningen till Elitfölauktionen?
Jag har själv aldrig varit på fölauktionen, någon som varit där och vill dela med sig av lite åsikter?
 
Jag funderade på att anmäla, men sen tog jag beslut att inte göra det. Känns inte så kul att åka omkring med ett förhoppningsvis ganska nydräktigt sto och så vill jag nog välja köpare själv till mitt föl.
 
Jag tänkte anmäla mitt Bravour föl , men det känns helt overkligt att förlora henne på nån timme till någon jag inte har en aning om vem de är ...

Hon skulle förmodligen inte bli utvald , men jag är inte mentalt mogen att släppa henne känner jag . :)
jag hade med all säkerhet ropat in henne själv !:) jag måste sluta avla tror jag ...;)
 
Väldigt lite anmälda och nu förlänger swb anm.tiden.
Varför är det mindre intresse att anmäla i år? Många har i åratal ropat efter fölauktion i Sverige, nu är det igång med intrimmad organisation och höga snittpriser internationellt sett. Förstår inte?
Långt att åka, säljs fölen ändå eller är uppfödarna inte mogna för detta trots allt?
 
Jag åker kanske dit en sväng, har inte bestämt mig än. Vårt föl kommer ju registreras som hannoveraner, så vi kan inte anmäla till elitfölauktionen - hade nog gjort det annars.
 
Tanken var att anmäla, men blev så nöjd så han får stanna kvar. Men har några bekanta som har anmält sina föl. Följer det med spänning.
 
  • Sett en rad fina föl på Eklunda idag, både dressyr- och hopp-stammade. Tror de får ihop en fin kollektion i år också.
 

Liknande trådar

Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 090
Senast: Rosett
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp