Element som inte känns direkt varma...

cherie

Trådstartare
Vad kan det bero på? Jag har prövat att lufta alla våra (tre) element, men det kommer vatten direkt så jag antar att problemet inte sitter där. Ändå känns de inte jättevarma när man har de på högsta värme, och om man har mindre än högsta värmen (t.ex. 3 på en skala 1-5) så är halva elementet iskallt och andra halvan svagt, svagt varm.

Någon som har någon idé vad som kan vara fel? Eller ska de vara såhär? Tycker de känns så klena, vaknar varje natt av att jag fryser...

Sv: Element som inte känns direkt varma...

Om du bor i lägenhet så är det antagligen så att hyresvärden inte slagit på full värme ännu.

Såna är mina element också, eller rättare sagt de är inte så varma som jag vill ha dem. I min lägenhet har jag drygt 22 grader, och jag tycker det är skitkallt (många tycker jag är fjantig)
Har elementen på full sprutt men inget händer. Läste i min "lägenhetspärm" som jag fått från hyresvärden med all möjlig info och såg då att elementen (och rumstemperaturen) styrs automatiskt av utomhustemperaturen. Så är det inte tillräckligt kallt ute så går inte elementen igång.
Dessutom sitter det säkert en termostat nånstans i källarn som styr hela huset, så jag kommer aldrig få 25 grader i min lägenhet.
Lite jobbigt eftersom jag blir skitkall (speciellt om händerna) ffa när jag sitter vid datorn (ganska mycket tid pga internet och skolgrejer)

Om temperaturen inomhus är så varm som den ska vara så går inte elementen på högsta värme.

Är det däremot för kallt inomhus så ring hyresvärden (eller vicevärd/ordförande om du har bostadsrätt.)
Man kan reglera värmen bakom termostaten, men det ska man inte hålla på med själv.

Såna är mina element också, eller rättare sagt de är inte så varma som jag vill ha dem. I min lägenhet har jag drygt 22 grader, och jag tycker det är skitkallt (många tycker jag är fjantig)

Hos hyresbolag brukar man ha en innetemperatur på 21-23 grader.
Här i stan har det största hyresbolaget 21 grader. Nu har de börjat prata om att hyresgästerna i det bolaget individuellt ska kunna betala mer i hyra för att få varmare i lägenheten, men eftersom det kostar att göra om hela systemet så lär det nog dröja...

Aha okej det hade jag inte koll på. Synd att det inte är individuellt för alla. Skulle gärna betala mer, men det finns ju gränser för det också =)

Perfekt. Då vet jag att det inte är elementen det är fel på iaf. Vi får väl frysa lite (klä på oss ;)) istället om det inte går att få varmare helt enkelt!

Tack så mycket för hjälpen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den...
2
Svar
24
· Visningar
4 103
Senast: skiesabove
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2