jag hittar den inte på teknikmagasinet = det är inte där jag hittat den (utan på fyndiq) så jag kan inte säga om det är liknande.
Jag visste inte att det fanns el-vindrutor, men uppenbarligen har Ford haft det länge.
Men oavsett det så är den detaljen inte avgörande för ett framtida bilköp. Det finns annat som prioriteras före en eluppvärmd ruta. Och i vilket fall som helst hoppas jag att det ligger några år framåt i tiden.
Eluppvärmd ruta är fantastiskt. Tills man måste byta den. Då är det mest dyrt.
Isskrapa med värme då. Den har fått urusla betyg i tester.
Googlar man diskuteras risken för och anekdoter om vindrutor som spruckit pga de stora värmeväxlingarna. Den jag googlade kostade 149 kr och skulle ha en Max temp på 200 grader. Hur man får det ur 12 v låter jag vara osagt men det står ingen effekt i W angiven. Om det är för den är så låg att det skulle avslöja att den inte är effektiv - eller om det är för den är så hög att det är bäst du har bra kräm i batteriet om du vill kunna starta bilen sen är en öppen fråga...
Jag skulle spara pengarna och om du inte har det köpa en skrapa med långt skaft som man behöver mindre kraft för.