elektrisk isskrapa ??

jag hittar den inte på teknikmagasinet = det är inte där jag hittat den (utan på fyndiq) så jag kan inte säga om det är liknande.

Jag visste inte att det fanns el-vindrutor, men uppenbarligen har Ford haft det länge.
Men oavsett det så är den detaljen inte avgörande för ett framtida bilköp. Det finns annat som prioriteras före en eluppvärmd ruta. Och i vilket fall som helst hoppas jag att det ligger några år framåt i tiden.

Eluppvärmd ruta är fantastiskt. Tills man måste byta den. Då är det mest dyrt.

Isskrapa med värme då. Den har fått urusla betyg i tester.

Googlar man diskuteras risken för och anekdoter om vindrutor som spruckit pga de stora värmeväxlingarna. Den jag googlade kostade 149 kr och skulle ha en Max temp på 200 grader. Hur man får det ur 12 v låter jag vara osagt men det står ingen effekt i W angiven. Om det är för den är så låg att det skulle avslöja att den inte är effektiv - eller om det är för den är så hög att det är bäst du har bra kräm i batteriet om du vill kunna starta bilen sen är en öppen fråga...

Jag skulle spara pengarna och om du inte har det köpa en skrapa med långt skaft som man behöver mindre kraft för.

Nja, byter man vindruta är det ju oftast inte för att värmen lagt av utan för stenskott, kollision o.s.v och
då kostar det ju bara självrisken ( i mitt fall 1000:- )

Eller för rutan med åren blivit sliten och är en trafikfara i motljus.

En av mina citroener hade superlätt få stenskott för minsta lilla. Bytte ruta 3 ggr på lika många år. Men övriga bilar har jag inte behövt ruta pga stenskott på. Men ett par bytt pga att de var för slitna för det skulle kännas riktigt bra i motljus/lågt stående vintersol.

Jag visste inte att det fanns el-vindrutor, men uppenbarligen har Ford haft det länge.
Men oavsett det så är den detaljen inte avgörande för ett framtida bilköp. Det finns annat som prioriteras före en eluppvärmd ruta. Och i vilket fall som helst hoppas jag att det ligger några år framåt i tiden.
För egen del skulle jag tycka att det vore bra att åtminstone känna till att det länge funnits välfungerande elektriska vindrutor på budgetbilar, om jag skulle haft seriösa problem med att skrapa rutor på vintern.

Jag skulle spara pengarna och om du inte har det köpa en skrapa med långt skaft som man behöver mindre kraft för.
jag är egentligen mest bara nyfiken på om det verkligen fungerar... har själv svårt att tänka mig att något som inte kostar mer och drivs med bilbatteri
För egen del skulle jag tycka att det vore bra att åtminstone känna till att det länge funnits välfungerande elektriska vindrutor på budgetbilar, om jag skulle haft seriösa problem med att skrapa rutor på vintern.
du är ganska tjatig ;) det var inte det frågan handlade om

Nej, det handlade verkligen inte om att få isfria rutor för en 'en köldkänslig ledvärkskärring', så jag passar på att be om ursäkt.
du måste ju ändå inse att det är stor skillnad på om en elektrisk isskrapa fungerar eller att köpa en ny bil...

Jag föredrar att ha vindruteskydd för att bli av med isen, bara att lägga på så är det väldigt mycket mindre is på morgonen :).

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 490
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 312
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar