elektrisk isskrapa ??

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har hittat en annons om en elektrisk isskrapa och det låter ju som en dröm för en köldkänslig ledvärkskärring. Men... :cautious:
Någon som provat en sådan? Funkar det vettigt?

Okej...
Nu undrade jag ju hur en elektrisk isskrapa fungerar.
Spray - tja, det kanske kan funka? Jag har aldrig provat.
Jag trycker på en knapp i bilen, och låter torkarbladen svepa bort permafrosten från vindrutan 30s senare. Elektrisk vindruta is teh shit.
Såna finesser finns inte på en 16 år gammal Skoda. ;)
Och här finns inga pengar till byte av bil.

Såna finesser finns inte på en 16 år gammal Skoda. ;)
Och här finns inga pengar till byte av bil.
Vet inte när den kom, den elektriska vindrutan, men åtminstone min Ford Mondeo från 1997 hade en sån.
En 16 år gammal Skoda kommer varje dag lite närmare den Sista Parkeringsplatsen, och efter det sorgearbetet kan du sedan titta efter en bil med elektrisk vindruta.

Senast ändrad:
Vet inte när den kom, den elektriska vindrutan, men åtminstone min Ford Mondeo från 1997 hade en sån.
En 16 år gammal Skoda kommer varje dag lite närmare den Sista Parkeringsplatsen, och efter det sorgearbetet kan du sedan titta efter en bil med elektrisk vindruta.
Skodas reklam då bestod av en bil som de skalade bort "onödigheter" från. ;) En lågprisbil på ytan helt enkelt.
Och den får hänga med så länge den fortsätter gå igenom besiktningen varje år med blankt papper.
Och, skulle den dö inom de närmaste åren så kommer den garanterat inte kunna ersättas av någon bil med elektrisk vindruta, utan det kommer bli en annan bil av lågprismodell. Har man inga pengar så har man inga pengar.
(sen vet jag inte om det blir så stor sorg när den dör, mer än att det kommer gräva ett djupt hål i den redan tomma kassakistan - det var min mammas bil som jag behöll efter hennes bortgång)

Och oavsett det, så undrar jag IDAG hur en elektrisk isskrapa fungerar.

På mondeon fanns det redan 1994.
Dobbis /Mondeo fan

Skodas reklam då bestod av en bil som de skalade bort "onödigheter" från. ;) En lågprisbil på ytan helt enkelt.
Och den får hänga med så länge den fortsätter gå igenom besiktningen varje år med blankt papper.
Och, skulle den dö inom de närmaste åren så kommer den garanterat inte kunna ersättas av någon bil med elektrisk vindruta, utan det kommer bli en annan bil av lågprismodell. Har man inga pengar så har man inga pengar.
Jag tror att du har en övertro på t.ex Ford Focus som högprismodell.

Och oavsett det, så undrar jag IDAG hur en elektrisk isskrapa fungerar.
Om det är en sån här du menar, där reklamen pratar om '5 st. utbytbara blad som hyvlar bort isen', så sätter jag en peng på att fem skär roterar över glasytan, och den dag du vill byta ut de utbytbara bladen har modellen utgått ur sortimentet.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-...krapor-och-borstar/elektrisk-isskrapa-619462/

Jag hade en Ford Sierra från sent 80-tal med elektrisk vindruta...
Så det har funnits länge...

Sån som teknikmagasinet har? 12 v?
jag hittar den inte på teknikmagasinet = det är inte där jag hittat den (utan på fyndiq) så jag kan inte säga om det är liknande.

Jag visste inte att det fanns el-vindrutor, men uppenbarligen har Ford haft det länge.
Men oavsett det så är den detaljen inte avgörande för ett framtida bilköp. Det finns annat som prioriteras före en eluppvärmd ruta. Och i vilket fall som helst hoppas jag att det ligger några år framåt i tiden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 490
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 312
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4