Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hittat en annons om en elektrisk isskrapa och det låter ju som en dröm för en köldkänslig ledvärkskärring. Men...
Någon som provat en sådan? Funkar det vettigt?
Som garage människa ,spray?? Det händer att jag glömmer bilen ute eller smhi har fel (oftast) eller är för lat att gå ut o köra in den.Herrejisses kvinna. Köp spray till bilen istället
Då slipper du skrapa rutorna
Eller ha i spolarvätska i en sprayflaska. Billigare än färdig spray.
T-röd sliter/torkar ut gummit på torkarna,men det kan nästa vara värt att byta efter säsongen.Funkar inte lika bra tycker jag. Men du har nog ganska rätt ändå.
Funderar på om det kanske funkar bättre med lite T-röd i spolarvätskan?
T-röd sliter/torkar ut gummit på torkarna,men det kan nästa vara värt att byta efter säsongen.
Jaha,du tänkte så,jag tänkte i spolarvätskan (den på bilen)Men dom ska ju inte ligga mot rutan på kvällen
Då får man ju inte loss dom
Såna finesser finns inte på en 16 år gammal Skoda.Jag trycker på en knapp i bilen, och låter torkarbladen svepa bort permafrosten från vindrutan 30s senare. Elektrisk vindruta is teh shit.
Vet inte när den kom, den elektriska vindrutan, men åtminstone min Ford Mondeo från 1997 hade en sån.Såna finesser finns inte på en 16 år gammal Skoda.
Och här finns inga pengar till byte av bil.
Skodas reklam då bestod av en bil som de skalade bort "onödigheter" från. En lågprisbil på ytan helt enkelt.Vet inte när den kom, den elektriska vindrutan, men åtminstone min Ford Mondeo från 1997 hade en sån.
En 16 år gammal Skoda kommer varje dag lite närmare den Sista Parkeringsplatsen, och efter det sorgearbetet kan du sedan titta efter en bil med elektrisk vindruta.
På mondeon fanns det redan 1994.Vet inte när den kom, den elektriska vindrutan, men åtminstone min Ford Mondeo från 1997 hade en sån.
En 16 år gammal Skoda kommer varje dag lite närmare den Sista Parkeringsplatsen, och efter det sorgearbetet kan du sedan titta efter en bil med elektrisk vindruta.
Jag tror att du har en övertro på t.ex Ford Focus som högprismodell.Skodas reklam då bestod av en bil som de skalade bort "onödigheter" från. En lågprisbil på ytan helt enkelt.
Och den får hänga med så länge den fortsätter gå igenom besiktningen varje år med blankt papper.
Och, skulle den dö inom de närmaste åren så kommer den garanterat inte kunna ersättas av någon bil med elektrisk vindruta, utan det kommer bli en annan bil av lågprismodell. Har man inga pengar så har man inga pengar.
Om det är en sån här du menar, där reklamen pratar om '5 st. utbytbara blad som hyvlar bort isen', så sätter jag en peng på att fem skär roterar över glasytan, och den dag du vill byta ut de utbytbara bladen har modellen utgått ur sortimentet.Och oavsett det, så undrar jag IDAG hur en elektrisk isskrapa fungerar.
det är inte en sån jag menarOm det är en sån här du menar, där reklamen pratar om '5 st. utbytbara blad som hyvlar bort isen', så sätter jag en peng på att fem skär roterar över glasytan, och den dag du vill byta ut de utbytbara bladen har modellen utgått ur sortimentet.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-...krapor-och-borstar/elektrisk-isskrapa-619462/
det är inte en sån jag menar
sorten jag sprang på värms upp så att den smälter isen på nåt vis
Jag hade en Ford Sierra från sent 80-tal med elektrisk vindruta...Vet inte när den kom, den elektriska vindrutan, men åtminstone min Ford Mondeo från 1997 hade en sån.
jag hittar den inte på teknikmagasinet = det är inte där jag hittat den (utan på fyndiq) så jag kan inte säga om det är liknande.Sån som teknikmagasinet har? 12 v?