elektrisk fleece?

mackan

Trådstartare
mitt fleecetäcke har blivit elektriskt, kan inte använda det på hästen för han får stötar när man tar av det.
finns det ngn man kan göra för att få bort det statiska? det var inte så när jag köpte det, misstänker att det skett i och med tvätt? :crazy: ej använt mjukmedel......:crazy:

:bow:

Sv: elektrisk fleece?

jag brukar blöta handen och dra den under fleecen innan jag drar av träcket, det funkar:idea:

Släng det och köp ett i ull...;)

Skämt åsido, jag har en fleecetröja som sällan blir statisk, och vi använder alltid sköljmedel till sådana tvättar.

Det beror också på årstid och väderlek om det blir statiskt.

Fleece är svårt, hur man än vänder på det.

KL

har flera fleecetäcken och det är enbart detta som blir elektriskt över huvud taget. antar att det måste ha att göra med kvaliteten på det så kallade "materialet" fleece.

ska prova att tvätta om med sköljmedel och se om det blir bättre. men som sagt - just detta skiljer sig från mina andra, så misstänker att det är kvaliteten tyvärr.

tack för råd och tips!

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
750
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 232
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025