Elak martha

martha

Trådstartare
Ja usch, idag var jag så elak mot en annan katt....som kommer hit o slåss med min vackra "Röde"...det var värsta catfighten utanför och jag sprang ut o slog i händerna så dom stack båda två....sen letade jag efter min kisse och så att han blivit nerjagad i jordkällaren...den andra katten satt bara lugn utanför och min ville ju komma när jag ropade....då tog jag en träsko och slängde iväg...rätt i huvudet på den andra så han drog som en avlöning..
Min kisse hade blivit biten i svansen så det kom jäkligt mycket blod o han blodade ner halva huset för mig...men det har gett sig nu..

Och nu har jag dåligt samvete för den andra katten, men jag blev så förbannad......Får man göra så?

Sv: Elak martha

Nja, en träsko är väl i största laget att kasta på en katt. Jag förstår din reaktion, men kanske bör du försöka hitta ett mindre farligt "vapen" nästa gång? En träsko som träffar fel kan ge katten skador för livet (döda den?) och det är väl inte riktigt det man vill även om man vill lära den en läxa.

Nån form av vattenspruta är ju det bästa, lite citron i brukar göra susen. Nu springer man ju inte direkt runt med vattensprutor i byxorna iofs, men annars räcker det nog oftast med att springa mot den och vråla samt klappa händerna.

Om din kisse har blivit biten i svansen är risken för varböld ganska stor, så håll koll. En sån brukar man behöva åka in och tömma och kanske ge katten en antibiotikakur.

Hoppas din kisse klarar sig utan värre skador och att den andra håller sig från din Röding.

Ja det blödde verkligen jättemycket...jag blev förvånad själv och du vet hur "rutinerad" jag är med skador.
Det låg faktiskt en pinne i närheten men den var ju så klen så den skulle inte ens nå fram om jag kastat.... :angel:den katten flyttar sig bara nån meter med ett enkelt "vrål"
Ska ge honom lite av mina häxbrygder så han klarar sig från varbölder o dyl......men jäklar vad blod det kan komma från en svans... är det samma som fingrar typ??

Jag är personligen rätt dålig på sånt :angel:, men vet att just bölder i svansar är vanligt. Min huskatt hade en hög sådana, varav en lät jag vara obehandlad. Det resulterade i okontrollerade ryckningar i svansen, troligen satte det sig på nån nerv sen. Hon led inte, men jag lärd emig att alltid behandla varbölder. Tror hon hade 5 st under sin livstid, varav 4 satt på svansen.

Sätt in dina häxbrygder du, det märks rätt tydligt om det blir en böld av det sen. Pälsen ställer sig rakt upp och efter ett tag spricker bölden. Jag lärde mig fort, vilket reulterade ia tt en gång åkte jag in alldeles för tidigt, det gick inte att göra nått förrän bölden var större och gick att öppna :o

Liknande trådar

Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Hej!! För ca tre veckor sedan så skaffade jag två katter att ha som stallkatter. De är ett år gamla och har varit innekatter fram...
Svar
5
· Visningar
2 211
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama