Elaggregat som tickar svagt

bettysmatte

Trådstartare
Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät) igen reagerade jag på att jag tycker att det tickar tyst/svagt. Inte för att jag går bakom stallet och lyssnar på det varje dag, men jag tycker ändå att det är en skillnad. Det har rätt många år på nacken, men har alltid varit skyddat från väder och vind. Någon som vet om ett svag tickande aggregat betyder att det är ett dåligt aggregat? Eller om det helt enkelt beror på något annat?

Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät) igen reagerade jag på att jag tycker att det tickar tyst/svagt. Inte för att jag går bakom stallet och lyssnar på det varje dag, men jag tycker ändå att det är en skillnad. Det har rätt många år på nacken, men har alltid varit skyddat från väder och vind. Någon som vet om ett svag tickande aggregat betyder att det är ett dåligt aggregat? Eller om det helt enkelt beror på något annat?
Det där varierar mellan olika aggregat tycler jag. En del är tysta, en del låter högt.
Hade inte öagt någon vikt vid det inna. jag mätt hur mycket el det är i tråden.

Är du säker på att själva aggregatet låtit högt förut?
Och att det är själva aggregatet som låtit då och inte att det varit lite dålig kontakt i anslutningen till staketet så det "smällt" lite på grund av det?
(Jämför med hur det ibland smäller om du doppar grinden i backen).

Det där varierar mellan olika aggregat tycler jag. En del är tysta, en del låter högt.
Hade inte öagt någon vikt vid det inna. jag mätt hur mycket el det är i tråden.

Är du säker på att själva aggregatet låtit högt förut?
Och att det är själva aggregatet som låtit då och inte att det varit lite dålig kontakt i anslutningen till staketet så det "smällt" lite på grund av det?
(Jämför med hur det ibland smäller om du doppar grinden i backen).
Har testat nu och det är 4000 v i tråden både nära och långt ifrån aggregatet. Så det borde ju vara okej :) !

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Magiana
·
Dressyr Hej jag gör denna tråd då jag känner att jag behöver lite input. Jag har haft hästen i omkring 5 år nu, hon är tävlad tidigare t.o.m...
Svar
11
· Visningar
2 029
Senast: mackan
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 035
Senast: Nirvana
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 034
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar