Elaggregat

aglaonema

Trådstartare
Nån som vet om elaggregat kan gå sönder om det är felkopplat? Mitt förra gick sönder förra våren och jag köpte nytt som nu också gått sönder samma tidpunkt ett år senare typ. Undrar om jag gör nåt fel då detta bara är ett år. Det blinkar typ 8-10 gånger sen hoppar det över 8 blinkningar och börjar blinka igen. Det har helt slutat ticka och ingen ström i tråden 😕

Men det är sönder troligen då det inte blinkar hela tiden och inte tickar alls? Tänkte jag skulle gå med det till affären jag köpt det av om jag hittar kvittot.

Vet inte men det är sen jag förstorade hagen som dom slutat hålla mycket längre och fler eltrådar. Tänkte att det förra aggregatet var slut det var säkert 10-15 år men det nya jag köpte är bara 1 år gammalt och nu sönder vet inte varför liksom.

Nån som vet om man har ett elaggregat som gått sönder och har garanti kan man föra det till affären man köpt det från eller måste man själv föra det till nåt ställe där dom repareras. Nån som vet?

Nån som vet om man har ett elaggregat som gått sönder och har garanti kan man föra det till affären man köpt det från eller måste man själv föra det till nåt ställe där dom repareras. Nån som vet?
Är det garanti måste du kontakta butiken. Låter du laga det hos någon annan innan så lär inte garantin gälla längre.

Måste man då vänta medan butiken skickar iväg hela apparaten man brukar inte få en ny antagligen, menar hästarna blir utan ström i hagen rätt länge?!
Jag tror du kommer behöva skicka iväg aggregatet, men butiken kommer ge dig svar.

Jag vill inte vara utan el i stängslet, så har köpt ett extra aggregat att ha som reserv. Det behöver inte bli så dyrt om man köper ett begagnat, och det är skönt att veta att det finns här hemma ifall åskan eller något annat sätter det ordinarie ur spel.

I värsta fall får jag köpa nytt ju men förstår inte hur det kan hålla 1 år mina andra har varit 10+ liksom billigt var det inte heller. 😔 Kvittot har jag kvar men inget att hurra för texten syns knappt på en del ställen frågan är om det får godkänt ens.

Senast ändrad:
I värsta fall får jag köpa nytt ju men förstår inte hur det kan hålla 1 år mina andra har varit 10+ liksom billigt var det inte heller. 😔 Kvittot har jag kvar men inget att hurra för texten syns knappt på en del ställen frågan är om det får godkänt ens.
Om du vet datum det är köpt, priset och hur du betalat kan butikerna oftast ta fram köpet i kassasystemet även om en del av kvittot är oläsligt. Jag kopierade förut alla viktiga kvitton just för de inte ska blekas. Men det var på tiden man hade skrivare hemma

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 265
Senast: Edla
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
827
Senast: Lingon
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 647
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka