El på järnstaket

Sv: El på järnstaket

Kan du förklara lite närmare? Det verkade intressant men jag förstår inte riktigt.

Sen är grejen den att det är jäkligt besvärligt att dra ström till den här hagen. Stallet står i hagen och jag vet inte vart jag ska få ut en elsladd (utan att måsta ha dörrarna öppna, ingen hitt i -20) och hur jag ska kunna undvika att hästarna tuggar på den.. :crazy:

tänk på att man ska minst ha 1 meter jodspett per joule. För att få bra jord på staketet så jordar du en tråd, tex den nedersta eller om du har tre tex den mittersta. lycka till

Då blir det nog på "fel" sida av stallet.. Tror jag. Ska kolla lite närmare när det är ljust ute.

Ja man ser ju lite hur du har gjort.
Aha, nu tror jag att polleten trillade ner :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 290
Senast: Edla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 319
Senast: Mia_R
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt... 2
Svar
24
· Visningar
5 018
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 698
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka