Eksemtäcke.

åke

Trådstartare
Vi har en ponny som har väldigt, väldigt lindrig eksem. Hon går nu med täcke och halstäcke. Vilka täcken tycker ni är bäst? Hur långt in på sommaren brukar man behöva ha dom täckta?

Sv: Eksemtäcke.

Vad har din häst för typ av eksem?
Min häst har soleksem och behandlas dagligen samt går med eksemtäcke (med hals).
Hon får gå med det sålänge det är varmt och soligt och hon går ute på natten.
Hon trivs väldigt bra i täcket eftersom hon slipper de flesta av alla flygfän.

Jag har ett Thermo Master till henne. Men ska köpa ett lite "starkare" täcke nästa år.

M-oaa

Sv: Eksemtäcke.

Hon har ytters lite solekem i manen. Det syns inte ens. Men går hon utan sitt halstäcke så kliar hon av manen.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: morgaine
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
969
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025