eksemtäcke i reserv..

ishorses

Trådstartare
Tänkte köpa ett eksemtäcke å ha i reserv till min häst då jag måste tvätta det han har nu.
Men vilket är bra? Har ett Boett nu men vill köpa ett billigare..

Sv: eksemtäcke i reserv..

Jag köpte hööks täcke+huva för några veckor sen att ha som reserv och det har funkat bra hittills!

ok är det eksemtäcket Thermo master du menar?
Hur är det i storleken?
Min häst har hög manke (145) och det får inte sitta för tight där..

Senast ändrad:

ok är det eksemtäcket Thermo master du menar?
Hur är det i storleken?
Min häst har hög manke (145) och det får inte sitta för tight där..

145 kan nog räcka om den inte är för rund också så att det tar av utrymmet sas. Min 137a har 145 men det har blivit för stort nu när han gått ner i vikt.
Jag tycker nog att storlekarna är bra.

Min är runt 143 i mankhöjd och jag köpte 135 till honom. Det har han på alla täcken och jag tycker det passa bra.

KL Finns det ngt billigt som är hållbart, eller är det boett som gäller?

Börjar bli trött på värdelösa och dyra flugmedel...

Köpte mitt ena från Lillhästen i Stav och det är inne på andra sommaren nu och jag är supernöjd med det+huvan! Köpte ju det från hööks nu i sommar att ha som reserv och det har varit bra än så länge. Beror nog på hur mycket hästarna går och drar sig bland träd och buskar för när min häst höll på så i en skogshage dödade han täcke efter täcke och då hade nog kvittat om det var boett eller hööks...

Fast Börjes har en passform som inte funkar på mina hästar. Det är alldeles för kort i halsen och för stort i övrigt.

Min ena är en riktig nippertippa som inte ens rullar sig utomhus, kliar sällan på andra hästar så på henne är det nog lugnt med vad som. Den andra är däremot en riktig skitgris som gullar och kliar på andra hästar +att hon är ett klantaschel så hon kanske kräver ett lite mer hållbart.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
Islandshäst Tips på ett bra eksemtäcke som håller lite mer än en vecka ... Jag köpte ett på Nis..h där tyget går sönder så fort det fastnar i...
Svar
9
· Visningar
1 507
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama