Gullan86

Trådstartare
måste fråga, hoppas ni har någon erfarenhet av detta och om det anses så "allvarligt" att jag bör åka till veterinären?!
min lilla jack russel som är 1,5 år har alltid sett jättefin ut i öronen har fått berömm av veterinärer som undersökt honom att de sett så fina ut, min igår märkte jag att han kliade sig massor och tittade i hans öron och det var helt rött:confused: och torrt på nåt sätt, jag smörjde lite med en aloe vera kräm och idag har jag inte sett att han kliat sig men det är rött och "fnasigt".
tror ni att det kan vara något allvarligt? nåt han inte tål? har ni haft likadant på era hundar? bör jag åka till veterinären? vill inte ränna där i "onödan" om det är nåt som kan gå över på några dagar, men blir så orolig när min lille bushund blir "sjuk".

tack för svar

Sv: eksem?

Tycker absolut du ska åka till en veterinär så du får nån salva för det. Det är ju synd att hunden ska ha obehag av det. Kliar den sig? Är det bara öronen? Unghunden här har kliat sig och fått rävskabbsmedicin.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 622
Senast: Fibusen
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 489
Hundhälsa Vissa påstår att hundar kan klia av för mycket protein, dvs får hunden onödigt mycket protein kan den få klåda av det. Inte fel protein...
Svar
12
· Visningar
6 679
Hästvård Ja, nu vänder jag mig till er kloka bukare. Min isläning har fått nått skumt och tänkte att kanske känner ni igen de? Hon har kliat...
Svar
13
· Visningar
1 218
Senast: Mosaic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III