Eksem eller vad?

S

stintan

Jag skrev för ett år sedan om mitt kallblods sto, som jag då trodde hade reagerat på rb 86 medlet genom att tappa håret på huvudet. Nu sker samma sak igen utan något medel alls, hon blir lite sårig och huden blir konstigt grov . grimman åkte av på en gång men där metalldelarna på sidorna av mulen sitter var det redan sår. förra året blev det så här i juni månad som nu men det blev bra igen ganska snart,om det är eksem skulle det väl vara hela sommaren. Jag är tacksam för era svar snarast, jag ger snart upp det krånglar med hälta också.:(
 
Sv: Eksem eller vad?

Låter som din häst har eksem. Det är inte säkert att det håller i sig hela sommaren. Jag har en eksemhäst, min häst tappar oxså manen och pannluggen blir jätte tunn. Jag vet inte vad det beror på. Jag har accepterat att det är eksem och att det kommer inifrån. Jag börjar också ge upp hoppet snart. Har provat massor av saker. Vissa har hjälp vissa har inte hjälp.
 
Sv: Eksem eller vad?

Troligen eksem,antingen sol eller knott.. Klipp ner de utsatta ställena och tvätta med ex Prob schampo eller Hexocil.Smörj sedan med Prob olja.Täck de utsatta ställena med heltäckande huva eller täcke.Smörj med Prob deo vid behov. Låter som reklam jag vet men har själv en ponny med grav eksem och han har aldrig varit så fin i päls och man/pannlugg som han är denna sommaren.Klådan är oerhört mycket bättre.
Första gången jag provat Probs produkter men kan bara säg att det inte är över reklamerat ialla fall.Dyr,dryg och kanon bra!!
 

Liknande trådar

Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 552
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 719
Senast: Luleå
·
Hästvård Jag har ett islandssto som i år är 14 år. Hon har mycket man och svans och enligt tidigare ägaren så har hon inte haft eksem. Förra...
Svar
8
· Visningar
1 818
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp