Ekovänliga och fina bebiskläder i Stockholm?

Philosophia

Trådstartare
En kompis har precis fått sitt första barn och jag tänkte köpa en liten present till den lilla. Var i Stockholm kan man köpa lite annorlunda och fina bebiskläder eller andra prylar? Gärna unisex. Helst ekologiska.

:)

Sv: Ekovänliga och fina bebiskläder i Stockholm?

Många vanliga klädaffärer har t.ex. ökotex-märkta kläder. Även coop. Vi köpte fina unisex/eko på åhléns. Just de finns nog inte kvar, men kanske något nytt har kommit in. Men du ville kanske handla lite exklusivare :p

Jag vet inte, det kanske är lite fånigt eftersom barnet lär växa ur kläderna på en sekund. Så det kanske är dumt att köpa något lite speciellt?

Men vad kan man annars köpa till en liten bebis? Kanske något roligt gosdjur eller en filt?

Jag behöver hjälp. :p

Att handla Öko-Tex är inte så dumt, det är inte ekologiskt men garanterat giftfritt. :love:
Det finns både kläder, sängkläder och andra textilier med denna märkning. Öko-tex klass 1 är för bäbisar, innebär att det till och med är salivsäkert... Dvs barnet får inte i sig ngt olämpligt ens om det tuggar på tyget.

åhlens har en serie med ekologiska bebiskläder som är fina.

På Underbara Barn-mässan köpte jag en snuttefilt som de broderade in Elinas namn på - gudars vad mysig den är! En sån är ju en superpresent. Men nu kan jag inte komma ihåg vad företaget hette som gjorde brodyren ... men snutten var en sån här https://spojl.jetshop.se/ProductPopup.aspx?filename=dinglisar_21.jpg . Kanske kan man hitta nån affär med en broderingsapparajs och få dem att brodera på snutten, som går att köpa på alla babyaffärer :idea:.

En filt är ju en jättebra idé! :) Det är ju inget som de växer ur direkt.

Det är många nya begrepp som man får lära sig. Öko-tex ska jag lägga på minnet.

Det mest miljö- och bebisvänliga är begagnade kläder :idea:

På myrorna och Emmaus kan man hitta coola grejor från när mamman själv var liten, mycket unisex och en del nostalgi..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Praefatio
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka