Ekologiskt - Vad ska man köpa på vilken affär?

FadeAway

Trådstartare
Börjar nästa vecka att prenumerara på en låda med ekologisk frukt och grönt. Men deras sortiment är allt annat än komplett och vårt lokala ica nära har mycket begränsat utbud av ekologiska varor.

Vilka varor rekommenderas på följande butiker? Eller ja det kanske finns andra bra butiker som finns i de flesta städer. Tänkte det vore käckt med en lista för mig och eventuellt andra som är nya på eko.

Nån som har några tips?

Coop



Ica



Willys



CityGross
 
Sv: Ekologiskt - Vad ska man köpa på vilken affär?

Har du bett din lokala butik ta hem det du vill köpa?

Här är det väldigt stor variation på utbudet i butikerna men inte en endaste har motsatt sig att ta hem det jag har frågat efter.
Så numera har den lokala lilla butiken alltid mitt favoritknäckebröd som ett exempel :)
 
Sv: Ekologiskt - Vad ska man köpa på vilken affär?

Alltså det är en liten ica nära. De har ett smalt utbud när det gäller ekologiskt. Är det nån specifik sak kan det säkert ta hem det. Men skriver någon att tex "icas ekologiska pasta är bäst" så kan jag ju prova och köpa den på ett större ica och därefter be dem ta in specifikt den. Men att be dem ta in ett komplett utbud av ekologiska varor så att jag får testa känns orimligt :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 510
Senast: cassiopeja
·
Mat Har vi haft någon sån tråd? :) Idag veckohandlade jag på min lilla lokala Ica Supermarket. De överraskade mig genom att ha samlat ihop...
Svar
16
· Visningar
766
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Jag har mer eller mindre halkat in i uppstarten av en liten ekologisk butik i en liten ort där jag bor. Det är roligt och spännande, men...
2
Svar
28
· Visningar
2 086
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp