Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fysikaliskt brukar vara titanoxid, alltså så att man blir vit, det bildar en hinna som blockerar solen. Kemiskt kan nog vara det mesta... Sen finns det titanoxid som är nanostorlek, det sägs att den då kan tas upp av kroppen, dvs inte bra. Maria Åkerberg vet jag har fysikaliskt filter och inte nanopartiklar, jag tycker själv den är bra, men man blir lite vit.Vad är skillnaden på fysikaliskt filter och kemiskt filter? Jag blev avskräckt från att använda solskyddskräm för något år sedan då kläderna missfärgades och efter en googling blev jag varse att det är jättevanligt. Så jag gömmer mig i skuggan om jag måste med det är inte alltid praktiskt om man vill jobba utomhus.
Men jag vill gärna också ha tips på solskyddsmedel som inte förstör kläderna, inte är djurtestat och inte heller innehåller skumma ingredienser som kan vara skadliga.
Någon som kan rekommendera en ekologisk solkräm spf 10-20 till kroppen som inte lämnar en vit hinna på huden?
DE pengarna går till staten via tullenGivetvis ska den ha fysikalisk filter, men vissa mineral spf ger en tjock vit hinna, andra gör det inte. Finns det någon bra i Sverige? Blivit så besvärligt att beställa från USA pga att postnord ska tjäna pengar på att förtulla varenda litet paket.
Kemisk filter utgår, det reagerar med vattnet här och färger alla textilier orangea!
Brukar finnas på apotea.Det finns på nätet att beställa från svensk sida, Eco cosmetics heter märket. Funkar jättebra, det vart dock en liten hinna efter bad så man får smeta ut den igen. Men ska man inte bada så vart det ingen vit hinna eller så. Dock är den väldigt tjock så va svårare att smörja med än vanlig solskydd som är ganska lös i konsistensen.
DE pengarna går till staten via tullen