Ekologisk deodorant

Sv: Ekologisk deodorant

Kan det stå att den är fri från aluminiumsalter? För det är den ju.

Vänta lite nu, jag kikade in igen. Det står "HELT FRI FRÅN ALIMINIUM". Och nåt aliminium finns det ju inte... :p

:rofl: Vilken fuling de kör med! (Fast det kan ju inte vara medvetet, eller?)

Ur aluminiumsynpunkt kan jag -igen- slå ett slag för Lush. Innehållet i den deon jag har från dem:
http://www.lush.se/shop/product/product/path/209_216/id/515/kropp-deodorant-teo skrev:
Bikarbonat (Sodium Bicarbonate), Vinsten (Tartaric acid), Aprikoskärneolja (Prunus armeniaca), Blått Vax (Specerit Blue C), Tea Treeolja (Melaleuca alternifolia), Magnesiumkarbonat (Magnesium Carbonate), Citronolja (Citrus limonum), Enbärolja (Juniperus communis), Citrongräsolja (Cymbopogon citratus), Färska Gröna Druvor (Vitis vinifera), Blåklint (Centaurea cyanus), Citral (Citral), Geraniol (Geraniol), Eugenol (Eugenol), Citronellol (Citronellol), *Limonene (*Limonene), *Linalol (*Linalool), *Parfym (Perfume)
 
Sv: Ekologisk deodorant

Lush har jag aldrig provat. Får astmaanfall om jag är i närheten av en sådan affär. Luktar den starkt?
 
Sv: Ekologisk deodorant

Jamen precis! Jag tittade igår på Änglamarks schampo till mina småbarn, men de innehåller ju bara en massa skit, samma som allt annat. VAD ska man välja? Är Weleda bra?

Om det är hårvårdsprodukter du efterfrågar så kan jag varmt rekommendera Dermorganic. Dyrt men jättebra. Jag gillar också Weleda (lotion, duschtvål, ansiktscreme) jättemycket men deras hårvårdsprodukter verkar inte säljas i Sverige? Urtekrams schampo är helt okej - och billigt - men balsamet är värdelöst.
 
Sv: Ekologisk deodorant

Det tycker jag inte att den gör. På kroppen luktar den avsevärt mindre än en vanlig roll-on från nivea (min andra deo).
 
Sv: Ekologisk deodorant

Gick och hämtade min deo "Nordic Birch Cream Deo" från Urtekram.

Ingredienslista: water, almond oil, shea butter, vegetable oil products, evening primrose oil, glycerine, birch leaf extract, corn starch, zinc ricinoleate, jojoba oil, citric acid, perfume, magnolia bark extract, vitamin E.

Så den varianten verkar vara okej.

Fast jag tycker den luktar svett:D

Någon som testat denna? http://www.almaofsweden.se/deo/237-eco-cosmetics-deo-stick.html

Innehållet är : Aqua, Butyrospermum Parkii*, Hydrogenated Coco-Glycerides, Simmondsia Chinensis Oil*, Punica Granatum Fruit Water*, Zinc Oxide, Lycium Barbarum, Fruit Extract*, Oenothera Biennis Oil*, Tocopherol, Lecithin, Hydrogenated Lecithin, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride, Xanthan Gum, Triethyl Citrate, Alcohol, Parfum, Limonene , Linalool, Citronellol
*Ekologiskt odlad ingrediens
 
Sv: Ekologisk deodorant

Har du testat det? Jag tycker att det låter rätt kladdigt och meckigt.
Kokosolja och bikarbonat, som frågan gäller, är inte kladdigt alls. Det blir som en torr fast pasta som "smälter in" i huden, men kladdigt blir det inte. Jag blandar lika delar smält kokosolja, bikarbonat och potatismjöl el maizena och ev någon droppe eterisk olja som stryks på när det stelnat. Verkligen inga konstiga eller främmande ämnen i. Tycker det fungerar bra men jag svettas i och för sig inte så mycket.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp