Ej dräktig första försök behandla??

Sonic76

Trådstartare
Min märr seminerades första ggn till midsommar sent jag vet. dock var brunsten lite konstig och hon verkar inte vara dräktig(koll imorron)
Hon hade ett litet ägg 2,8 och seminerades bara en gång. Allt verkar ok med livmodern bakprov ej taget.
Skulle ni behandla eller prova en gång till??
JAg funderar på en sköljning och ilägg av tabletter?
Vad tror ni omdet?
Hon har aldrig varit så fin i livmodern som nu och har ej gått med valack och är caslicsydd så det är inte stort hål kvar.
Lite synpunkter och erfarenheter tack!!

Sv: Ej dräktig första försök behandla??

Seminerad på ett 2,8 cm ägg låter väldigt tidigt. Brukar hon släppa så små ägg, eller sprutade ni Pregnyl? Väl tidigt för det också, tycker jag. För ni kollade väl upp så hon ovulerat?
Löper hon om så skulle jag inte behandla utan vidare, särskilt inte om hon ser helt okey ut på ultraljud. Möjligen ett bakterieprov, om man vill vara på den säkra sidan.

Sv: Ej dräktig första försök behandla??

Hon kollades torsdag innan midsommar då skickades det sperma till midsommarafton sen kollades hon sön då hade hon ovulerat det lilla ägget-
Nu är hon i brunst igen har dock ingen info om storlek på ägg.
Vet är inte mycket för att spruta på ägg.
Förhoppningsvis är det bättre denna ggn.
TAck för den åsikten, de flesta vet vill behandla så fort att det inte är dräktigt och jag tycker allt man ska prova två ggr när livmodern ser ok ut.
Ska ringa till vet och höra nu, hon var så grinig i morse så vi lämnade bara hästen där.

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 300
Senast: ginnies
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 935
Senast: Molekyl
·
Avel Hej på er! Nu behöver jag goda råd. Trots flera seminationer med två olika hingstar (som båda ska ha god fertilitet) har mitt sto inte...
Svar
18
· Visningar
1 739
Senast: rebeckasff
·
Avel :devil: Skogstokig, ja det är bara förnamnet. I dag har jag nästan skjutit ett hästskrälle. Men bäst att ta det från början. Men...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
54 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka