Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

Q

quinta essentia

Undrar vad det blir för färg på papprena ifall man registrerar ett föl i ASVH som är e en hingst utan licens som inte är avelsvärderad i Sverige. Hingsten är däremot godkänd i andra förbund men oturligt nog inte i samma som stoet... Ifall papprena i ASVH inte blir gröna, finns det någon annanstans man kan registrera fölet för att få det?
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

De blir grå.

På din adra fråga så vet jag inte.
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

Är det även ifall stoet betäcks utomlands?
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

Det går ju inte om inte stoet är reggat där.... Eventuellt kan man kanske regga i Zangersheide. Någon som vet hur det fungerar?
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

Undrar vad det blir för färg på papprena ifall man registrerar ett föl i ASVH som är e en hingst utan licens som inte är avelsvärderad i Sverige. Hingsten är däremot godkänd i andra förbund men oturligt nog inte i samma som stoet... Ifall papprena i ASVH inte blir gröna, finns det någon annanstans man kan registrera fölet för att få det?

du kan visa stoet i hingstens förbund och då får ju fölet fulla papper (dock är det bara vi i sverige som använder "gröna" papper)
beror ju på vart/vilka förbund som hingsten är godkänd i ??
jag reggar mina i Danmark (får annars korsnings häst med stam i SH)och får då "rätt" färg på passet (omslaget)
varför inte ringa SH och fråga dom??
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

Du registrerar in stoet i det förbund som hingsten är godkänd i samtidigt som du regar fölet. Har hingsten gjort ett 70-dagarsprov med över 100 i genomsnitt och om det är en äldre hignst tävlat S klass, kan den godkännas i princip i vilket tyskt förbund där den inte redan är godkänd(undantaget holstein, hannover och trakehner)
I dagsläget kommer oldenburgerförbundet, mecklenburgerförbundet, ZfdP och även Zangersheide hit.
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

I dagsläget kommer oldenburgerförbundet, mecklenburgerförbundet, ZfdP och även Zangersheide hit.

Nu snor jag tråden lite men måste passa på att fråga. Vi har ett oldenburg sto som i år ska betäckas med en hingst som även är godkänd i oldenburg, kan vi då regga avkomman där? Utan att behöva åka ner till Tyskland med den (bor en bit upp i landet så åka till Tyskland med sto och föl är ej aktuellt). Hingsten är godkänd i ASVH så tanken är ju att rega där men blev lite nyfiken när du skrev att de kommer hit från oldenburgerförbundet...
 
Sv: Ej ASVH godkänd hingst, vilken färg på papper?

Hingsten är godkänd i holstein och stoet är hannoveranare men jag kan alltså ändå regga ett eventuellt föl i tex Oldenburg eller Zangersheide? Utan att behöva köra dit dessutom? Verkar lite konstigt att dom skulle ta sig hela vägen hit liksom, det kan ju inte finnas så många andra här för dom att regga....
 

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Görel
·
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: warg
·
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 765
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp