Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att det finns någon regel om max 4 hästar inhyrda i stallet innan man måste ta det hela vitt så att säga.
Ring å be skatteverket skicka ut en broschyr så får du all den korrekta informationen.
För jag är inte helt säker på min punkt.
För det är väll viss skillnad på att betala skatt på sådant sätt som en företagare gör och att redovisa eller ahr jag misuppfattat det hela då?
"utnyttja momsavdraget" är väl lite fel uttryckt? Tanken är ju att man ska gå med vinst och då betalar man in mer moms till staten än man kan dra av (om man har företag).Vad är det för mening med att ta upp det som hobbyverksamhet om man inte kan utnyttja momsavdraget på det man köper in?
Tack för att dina skattepengar går till bla personlig assistans till mig.Och betalar du mer så kommer mer fler till godo!
(förhoppningsvis)
En sak jag funderat på... Om jag hyr ut 1-2 boxar för att få hjälp och sällskap i stallet, själv har jag en, max två egna hästar (alltså totalt tre eller fyra hästar i stallet) - inkomst är ju stallhyran hyresgästerna betalar, jag har det som hobbyverksamhet eftersom det inte finns något vinstsyfte, ingen varaktighet (jag har hyresgästerna där så länge det är kul och det behövs sällskap), ingen självständighet - hade jag inte haft egen häst hade jag heller inte hyrt ut boxarna - vilka kostnader får jag dra av? Alla kostnader för stall, hager, foder osv eller bara den andel som anses höra till hyresgästerna, alltså om jag har två egna häster och en inhyrd så får jag dra av 1/3 av kostnaderna? Det verkar ju ganska lätt att fixa till så att det aldrig går med vinst - utan att ha det svart. Så någon beskattning blir det ju aldrig frågan om som jag ser det. Eller är jag helt ute och cyklar?