Egerländer och Toriär

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sassabrassa
  • Startdatum Startdatum
S

sassabrassa

Någon som kan berätta om dessa två hingstar?
Vill veta allt ;)

Egerländer född 1976. Importerad till Sverige 1989 E: Ecuador xx - Saloniki.

Nav var 166 cm hög mörkbrun med stjärn. Dog för ett par år sedan, men vet inte exakt när ljust nu.

Toriär född 1978 E: Torbolt - Lansiär han var fux och togs ur avel 1982, varför vet jag inte.

Toriär 659 togs ur aveln för att han underkändes på bruksprovet.

Han föddes 1978 hos Hans Åkesson, Åkesholm, Stehag och tillhörde Gösta och Leif Karlsson, Segorps gård, Borensberg. Han var fux med bläs och fyra vita fötter, 160 cm.
Han var e:Torboldt 514 u:Lajka 6556 e:Lansiär 377 u:Nelly 5656 e:Diogenes 311 u:Nea 3869 e:Sonnensänger u:Marian 2526 e:Chic u:Maja 1544 e:Kampanj u:Betty 455 e:Belisair u:Maja e:Lord Major u:Betty e:Ninus u:Elina e:Elgen.
I senaste huvudbandet har Toriär två stamboksförda döttrar.

Egerländer tillhör den stofamilj som i Sverige "heter" (A.11) - han är nämligen släkt med en av mina fd favoritponnyer (de har ju alltså samma ursprungsmor, de tillhör dessutom samma generation och gren av familjen)! :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 372
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023