Egen musik när man tävlar?

R

Real_Life

Visst brukar man väl få ta med egen musik som man vill rida till? Har flera låtar som jag skulle vilja rida till om jag kommer igång med tävlingar nån gång :love: :p

Sv: Egen musik när man tävlar?

Om du rider i A-klass/ på SM får du ha egen musik i uttagningen.

/Malin

Men jag har för mig att man brukar få det på "småtävlingar" sas också. Men det får man inte alltså? :(

Real_Life skrev:
Men jag har för mig att man brukar få det på "småtävlingar" sas också. Men det får man inte alltså? :(

Beror nog mkt på vilken tävling det är o allt sånt. På våra tävlingar brukar man få välja musik om man vill ;)

På många småtävlingar så rider man två på banan även i öppen klass och då får inte den ena bestämma musiken. Tyvärr. Annat var det för några år sedan - innan tävlingarna blev så stora. Men hör med arrangören!

/Malin

De som kommer upp med musik brukar inte schasas iväg och skällas på ;), men man har inte RÄTTEN att ha sin egen musik i lägre klasser, så att säga.

Man kan ju alltid gå och önska musik och om arangören tycker musiken är lämplig borde de ju kunna spela den lika gärna som ngt annat.

Jag vet flera lokaltävlingar där man fått, om man velat, ha med egen musik....men det kanske just är därför att det är hyfsat få som har med sig detta och därför så är det kanske lugnt för arrangörerna att just till ett "visst" ekipage spela dess låt.
Av vad jag hört så kan man få sin musik spelad även om man rider lätt klass.....men i så fall mot att det andra ekipaget som är samtidigt inne på banan inte har nåt emot eller själv inte har nån speciell musik med sig. Men det varierar säkert från tävling till tävling om hur arrangörerna vill ha det. Så det bästa tipset är nog det att, som nån annan redan sagt, höra med arrangörerna innan.

nu spinner jag vidare på din tråd angående musik(du har ju redan fått bra svar) :angel:

Vi ´hade en liten skojtävling i stallet där vi skulle rida ett eget komponerat ridpass i paddock, till musik, det skulle dels vara i tölt i båda varv och övningar i skritt som skulle vara förberedande för tölten. Jag valde låten "brown girl in the ring" med Boney M :banana: .

hmmm.....det blev en katastof (har den dessutom inspelad)hade precis köpt min häst och vi tränade och tränade och tränade......hon verkade inte gilla vare sej låten eller övningarna vi gjorde. När jag videoinspelat träningen och tiitade på den dagen innnan tävlingen insåg jag att hon gick i ren grisepass (detta hade min sambo som var nybörjare redan försiktigt påpekat, men jag ville inte lyssna). jag behöver ju inte berätta hur tävlingen gick :D

Varje gång jag hör låten så ser jag framför mej hur hon vaggar fram (visserligen i takt med musiken :smirk: )och jag sitter i klassisk stolits (fast med raka ben) och händerna 1 dm ovanför manken. Jag har fakiskt funderat på att skicka den till ngt bolag som producerat videofilmer om sits, och de kan använda den som avskräckande ex hur det inte ska se ut. Men filmen den kan jag ta fram i dag och faktiskt se att det har gått framåt, vilket kan vara en tröst ibland, fast jag mår dåligt när jag ser min häst plågas av denna behandling, och inser att hästrna gör mkt för oss människor, trots att i inte förtjänar det alla gånger.

Det var min upplevelse av musik, och skulle väl tilläga att jag inte skulle vilja välja min egne musik, det blir ju så pinsamt om man valt en låt med mkt fart, fläkt och energi och ekipaget inte matchar detta, men jag talar ju bara för mej själv nu :crazy:

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 727
Senast: Häst_
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar