Sv: Egen musik när man tävlar?
nu spinner jag vidare på din tråd angående musik(du har ju redan fått bra svar)
Vi ´hade en liten skojtävling i stallet där vi skulle rida ett eget komponerat ridpass i paddock, till musik, det skulle dels vara i tölt i båda varv och övningar i skritt som skulle vara förberedande för tölten. Jag valde låten "brown girl in the ring" med Boney M
.
hmmm.....det blev en katastof (har den dessutom inspelad)hade precis köpt min häst och vi tränade och tränade och tränade......hon verkade inte gilla vare sej låten eller övningarna vi gjorde. När jag videoinspelat träningen och tiitade på den dagen innnan tävlingen insåg jag att hon gick i ren grisepass (detta hade min sambo som var nybörjare redan försiktigt påpekat, men jag ville inte lyssna). jag behöver ju inte berätta hur tävlingen gick
Varje gång jag hör låten så ser jag framför mej hur hon vaggar fram (visserligen i takt med musiken :smirk: )och jag sitter i klassisk stolits (fast med raka ben) och händerna 1 dm ovanför manken. Jag har fakiskt funderat på att skicka den till ngt bolag som producerat videofilmer om sits, och de kan använda den som avskräckande ex hur det
inte ska se ut. Men filmen den kan jag ta fram i dag och faktiskt se att det har gått framåt, vilket kan vara en tröst ibland, fast jag mår dåligt när jag ser min häst plågas av denna behandling, och inser att hästrna gör mkt för oss människor, trots att i inte förtjänar det alla gånger.
Det var min upplevelse av musik, och skulle väl tilläga att jag inte skulle vilja välja min egne musik, det blir ju så pinsamt om man valt en låt med mkt fart, fläkt och energi och ekipaget inte matchar detta, men jag talar ju bara för mej själv nu