Egen kürmusik!

scientifical

Trådstartare
Tänkte spinna vidare på en tråd jag la upp för ett tag sen.

Ni vet när man hör en "episk" låt och den första tanken man får är
"Den här ska jag ha i min kür!"

Så låt oss säga att vi ska göra en kür, nivå spelar ingen roll; Vilken musik skulle ni ha? :angel:

Sv: Egen kürmusik!

Jag har haft olika på olika hästar, med min ponny var det Abba och jag tror helt ärligt ingenting annat passat honom, han hade inga gångarter så deras snabba takt i de flesta låtarna gjorde att det inte såg så konstigt ut - ganska strategiskt tänkt :angel: Vet också att på någon hemmatävling drog min lagledare igång 'Does your mother know' när jag red min start och tro't eller ej - ponnyn rappade på lite! :D Där vi stod hade vi ett kassettband som funkade att lyssna på vid ridning - Abba :p

Med Wille så ville jag ha Madonnas disco-låtar, kommer inte ihåg vad en enda heter men dom gick på repeat på radion typ 06-07, Hung up? Flera av dom i alla fall. De passade honom så himla bra! Hade säkert funkat bra med Alcazar på honom också.

Jag har haft såååå många küridéer, jag tror att Journey skulle funka asbra, jag hade en thing för sertab för flera år sedan och förklarade att jag visst skulle ha den i en kür. Jag tror den mesta musiken, med ibland lite hjälp, kan fungera som toppenbra kürmusik.
Nuvarande hästen vet jag dock inte, det kanske skulle vara typ... Jag vet inte, Cinderella, LA Guns eller något sånt. Jag har alltid idéer för sånt här men inte så här dags på morgonen, jag har gjort flera olika kürer till alla mina hästar i skallen. Dock är det väl dags att börja göra en egen på typ MSV B nivå, kanske blir lite öppna juniorkürklasser så småning om... :angel:

Fast det vore SÅ JÄVLA FRÄNT att göra en Hardcore Superstar kür! :D

Senast ändrad:

Jag skulle lätt ha en metal-kür! Då hade man såklart fått "rensa" låtarna lite, så det hade funkat som kürmusik, men det finns så fina melodiösa melodier bland metal-låtarna! :love:

Sarah Brightman-kür hade oxå varit fint!

Delvis kl.

Den fräckaste kurmusiken jag hört var på ponny-SM i dressyr för ett par år sedan. En tjej på en maffig mörkbrun ponny (varför minns jag inte vad de hette?) red till musiken från Pirates of the Caribbean. Så mäktigt, och passade dem perfekt!

Och så har jag hört en med en Aladdin-ponny, som red till - just det, Disneymusiken från Aladdin. Riktigt coolt!

Min ponny red jag till Bond-musiken. Han hade 07 i reg. numret... :p

Jag älskar lite klurig kopplingar, tex till hästnamn, och så vill jag ha musik man känner igen!
Inga pianosolon och finstämda stråkar för mig! Humor och självdistans blir så jäkla mycket skojigare!

... kan ha varit! :D Kommer ihåg kuren som maffigare, men huvudet är ju inte alltid med... :p

SM:et jag minns kuren ifrån måste ha varit det som gick 2004.

edit förra inlägget: Ponnyn hade ju 007 i reg.numret. Annars blev han ju ingen Bond-häst. ;)

Tyckte musiken var ball, ekipaget var jättefint, men tyckte inte dom passade ihop : P hade velat se typ en cob eller nåt som är mer pampig i gången, den ponnyn såg mer ut som klassisk musik än kriget är snart här-musik tyckte jag : P

Håller med, lite mer bensprattel och power liksom... ooooh jag vill se Fryso Huys Cas och Peter Marc Spahn till Pirates-musik!

Själv har jag ingen aning om vad jag skulle vilja ha för musik till min ponny, men funderar på att döpa
det nya tillskottet till något som gör att jag kan rida en fräsig rock n roll kür på den om sissådär 8 år. :angel:
När jag nu skulle göra det med en ponny. ;) Får hyra ett barn till ponnyn som kan tävla den i kür i istället.

Åh, jag hade nog blivit helt schizofren i mitt musikval men hade velat ha med minst en slinga med Sabatons Primo Victoria (gärna inridningen med sång initialt med första frasen "through the gates of hell, as we make our way to heaven, through the nazi lines, primo victoria" och sedan halt, knäpptyst och iväg igen till resten av låten fast instrumentalt). Sedan Måste det finnas en slinga GnR också, gärna Nightrain. Och så vill jag ha med en slinga av pianoljudet ur November Rain. Och så vill jag ha Ride the Wind med Poison också. Och, och, och... :D

Om jag nånsin skulle gjort en kűr hade jag velat art antingen the Knife eller Detektivbyrån skulle gjort musiken:).

*kl*

Som STOOORT DM fan e jag helnöjd över att Patrik Kittel använder dem !!!!
Så de gör ju att de skulle kännas lite "töntigt" att försöka efterapa... SÅ jag får försöka hitta på nåt nytt =D

http://youtu.be/ToQKBtPTgvs

Aaaaaaaaaaaa RYSNINGAR !!!!

Senast ändrad:

Med min förra ponny, en gudasöt skäck, red jag kür till Disneys lejonkungen, musikalversionen och inte bitar med sång utan bara orkester-bitar. Blev riktigt fräckt!

Islandshästen har jag ridit kür på islandshäst-SM med, till isländsk manskör. det blev också grymt bra och väldigt stämningsfullt. Gjorde en rammstein-kür till honom på skoj också som vi red på Sydsvenska mästerskapen för ungefär hundra år sedan :D

Jag skulle vilja ha en kür med Rammstein (då de har en jäkla bra takt), AC/DC (då specifikt Thunderstruck, Highway to hell, Back in Black), Muse (då låten Supermassive Black Hole) och Marilyn Manson ;)

Finns ju såklart även måånga fler artister och låtar som jag skulle vilja ha med.

Liknande trådar

V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Mia_R
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka