Efterregistrera stam?

FvP

Trådstartare
Hej! Har en häst men okänd härstamning i passet. Kan man efterregistrera stammen med DNA? Har hela stammen på papper, det är bara inte infört i passet. Och nu vet jag att pappan inte är godkänd, troligtvis därför hon står som okänd. Men hur funkar det? Söker man på hennes namn i blup kommer det först upp pappa och mammas namn men när man sen går in på hästen så står det inget. Varför är det så? Har hon tidigare haft ett pass med stam och nu utan? Hästen är 10 och passet utfärdades förra året.

Kolla med den som utfärdat passet varför det ser ut som det gör på blup.

Det brukar inte vara så enkelt att det räcker med dna, licenser brukar behöva betalas. Det bästa är att kolla med den förening du vill regga i vilka krav de har och vad det kommer att kosta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 603
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 104
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar