• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Jussi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 108
  • Visningar Visningar 15 107
Sv: Efternamn

Bara älskar när Folke Vaccin rapporterar på nyheterna.

Så Folke vaccin eller en annan snubbe jag stött på Kjell Snell ( Kjell Snäll) han var dock all annat än snäll........... :o,,
/B

tennisberg.jpg

Robert Tennisberg var det.

Bara älskar när Folke Vaccin rapporterar på nyheterna.

Så Folke vaccin eller en annan snubbe jag stött på Kjell Snell ( Kjell Snäll) han var dock all annat än snäll........... :o,,
/B

Jag är också förtjust i Folke Vaccin. Dessutom låter han ju så vansinnigt allvarlig när han säger sitt namn, det gör det hela ännu bättre.

Jag tycker mycket om Alice Petrén (på tal om radion). Vet inte hur namnet stavas, men det uttalas A-Liiis.

Ett fint uttal, på ett annars ganska vanligt namn.

Maria Johansson har varit det vanligaste namnet i Sverige. Jag har bara träffat en som hette så. Jag tycker att det är många som heter Lena, och Kristina. Och Gunnar. Tydligen så väljer kriminella när dom ska byta identitet gärna namn med en "adlig" klang. Det var ju lustigt. Undrar varför det är så.

Bo Fjellner är hudläkare. Marianne Frisk är professor och leg. läkare. Finns också en allmänläkare som heter Jörgen Syk (sjuk på norska). Riktiga Kalle Anka-namn på doktorerna. :D

Har också träffat på en läkare vid namn Bög (Bøg) en dansk. På arbetsplatsen kallade alla honom doktor Bog dock :p

Har också träffat på en läkare vid namn Bög (Bøg) en dansk.

Det betyder bok (bokträd).

Jag har en bekant som heter Bögniel, han roar sig alltid med att bokstavera sitt namn så att det blir b ö g - en liten konstpaus - n i e l. Skojigt nog är han bög också, så namnet passar finfint.

Liknande trådar

Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 758
Senast: Enya
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag ska upprätta ett testamente. Har inga barn som kan ärva och har en del saker jag ska gå till specifika personer. Exakt hur mycket...
Svar
1
· Visningar
446
Senast: sardellen
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 238
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka