Efterlysning!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ofelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 363
O

ofelia

Mina valpar har blivit sålda! Har spårat 2 av 3. Den sista är såld med fel veterinärintyg. Personen som sålt hundarna har inte betalat för dessa, så därför har jag kvar stamtavlor och vaccinationsintyg. Det gäller en röd dvärgpinscherhane köpt av Maria i Rinkeby! Annonsören hette David på Blocket. Valparna är chipmärkta och såldes som 8 veckorsvalpar. Men de är 12 veckor. Har polisanmält och tänker vidta rättsliga åtgärder. Ja, jag vet att jag är dum och godtrogen!:cry:

Sv: Efterlysning!

fattar inte riktigt.Hur har det hela gått till?

ja sånt e inte roligt, har du kollat med dom som har hand om blocket,.

dom brukar juh ha uppgifter eller kolla med skatteverket om personbevis eller vad de heter, mena om du kanske vet efternamnet och på ett ungefär vart den personen bor??så går det att spåra,

du pojkvännen kom på en idé..

du kan sätta ut en annons på efterlysning på blocket på den personen, för sitter man ute på blocket brukar man ofta kolla allt även efterlysningar, så kanske personen ser de,,

skriv bara att det blev fel veterinär intyg och att du vill ge det rätta och sedan när du vet namn och adress så sätter du dit den,.,. för då vet dom ingenting om att de e polis anmält eller nått

Människan har köpt valparna på avbetalning. Har skrivit papper, men det lär jag inte komma långt med. Jag vill veta var valparna hamnat och att de har det bra. Spärrat stamtavlorna hos SKK.

Mina valpar har blivit sålda! Har spårat 2 av 3. Den sista är såld med fel veterinärintyg. Personen som sålt hundarna har inte betalat för dessa, så därför har jag kvar stamtavlor och vaccinationsintyg. Det gäller en röd dvärgpinscherhane köpt av Maria i Rinkeby! Annonsören hette David på Blocket. Valparna är chipmärkta och såldes som 8 veckorsvalpar. Men de är 12 veckor. Har polisanmält och tänker vidta rättsliga åtgärder. Ja, jag vet att jag är dum och godtrogen!:cry:

Jag förstår inte heller? Är det inte du som sålt dina egna valpar?
Och om man säljer en valp på avbetalning så skriver man väl ändå ett skk-avtal? Åtminstone tar man så pass mycket uppgifter att man vet vem man sålt valpen till :crazy:

Jag fattar det som att TS har salt tre valpar pa avbetalning till en Maria i Rinkeby. Maria har sedan salt alla tre valparna till olika personer. TS har lyckats spara tva av de tre valparna, och efterlyser den tredje, - en hane som annonserats ut pa blocket av en David.

Fattar jag fel?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka