EFTERLYSNING! 2 stulna GD i Umeå och Skelleftehamn!

Calazirya

Trådstartare
Kopierat från Grand Danois (norra avdelningen ) hemsida ( Jag hoppas detta kan få ligga kvar ett tag Jadzia )

Söndagen den 5 september försvann i Umeå en Harlekin Grand Danois hane (Buster) S22139/2000, från en parkerad bil.

Den 8 september försvann en Harlekin Grand Danois tik (Tindra) från Skelleftehamn S61870/2002, endast drygt 10 mil ifrån varandra. I dagsläget har inte polisen några spår efter de försvunna/stulna hundarna, eller vetskap om det finns något samband hundarna emellan. Belöning är utlyst på information rörande hanen. Om ni har information rörande hundarna kontakta polisen i Skellefteå eller Umeå.

Så hundvänner håll ögon och öron öppna

Sv: EFTERLYSNING! 2 stulna GD i Umeå och Skelleftehamn!

hur lyckas man stjäla en GD? stackars de drabbade. läskigt när folk stjäl hundar i bilar!

cillamuffins skrev:
hur lyckas man stjäla en GD? stackars de drabbade. läskigt när folk stjäl hundar i bilar!

Antingen är det hundmänniskor som vet hur en GD skall tas, eller bara enbart dumma jäklar som inte förstår bättre.

Ja nu vågra man knappast lämna hunden i bilen med bagageluckan öppen..SUCK

Det låter ju som om dom skall para hundarna. Först en hane och sen en tik. Var bara en tanke som slog mig eller så skall dom säljas vidare. Dom är väl dyra hundar om jag inte minns fel och är inte det en sådan Scobby Do hund?

Kram Favina

Jag tror inte att dom stulits för att dom är Scooby doo hundar, båda dessa var av färgen Harlekin

Var inte den ena också "blind" på ett öga??
Är det den som är på hittehund.nu ??

Det stämmer nog, hanen har ett slutet öga och lyssnar till namnet Buster

Tiken lyssnar till namnet Tindra.

Båda är tydligen smala/tunna

Hmmm, undrar vad dom ska ha hundarna till?? Att det stjäls unghundar o valpar av "fräna" raser som staff, rottis o dobber vet jag ju, men dom ser ju som lika ut....småhundar stjäls ju som "kampövningsobjekt"...men en GD och dessutom med dessa färger ??? Skulle vara bild på förstasidan på alla kvällstidningar...då KAN dom ju inte komma undan....

Fy fan va tragiskt...jag blev själv av med en hund för 2 år sen, vet inte om han lever, eller om han är stulen eller nånting......borta är han iallafall.....

Det var inte så jag menade. Tänkte mest för min egen del då jag inte riktigt vet hur en GD ser ut men visste att den var stor och att en kompis skulle köpa en GD. Därför frågade jag om det var en Scooby Doo hund. Inget annat.

Kram Favina

Tragiskt och fruktansvärt.

Vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände mig....

Som blivande GD ägare kommer man vaka som en hök ( fast det gör jag redan med min andra hund )

tur att min hund riktar pälsen som taggar och morrar som jag vet inte vad om nån främling försöker komma nära hon och ta på hon.

om nån skulle försöka stjäla hon ur bilen skulle hon bete sig som en rabiessmittad haj! :angel: Inte för nån nog skulle vilja stjäla hon..

Läskigt! Läste om det i tidningen. Förstår inte vad de ska med hundarna till först och främst.

så fruktansvärt hemskt, jag klarar inte av såna nyheter, bölade då jag läste i tidningen tidigare idag. Tanken på att det skulle hända mig, usch usch. Jag vågar knappt lämna mina i lägenheten ifall nån skulle bryta sig in.

När vi är norröver i stugan skulle jag aldrig lämna dom där, Polska bärplockare går bärsärkargång i alla stugor dom bara kommer åt där uppe.

Och en chihuahua tror jag är lika attraktiv att stjäla som en GD :crazy:

Om någon ser en harlekin som skulle passa in på dessa så prova säg deras namn och se om dom reagerar ...

Usch jag mår så dåligt över vetskapen att dessa familjer kanske aldrig får se deras ögonstenar igen...

Dessa hundar var släkt med varandra vet ej riktigt hur... halvsyskon el ngt!

Om man tittar på vo**e.net så verkar tiken vara tillbaka, hel och välbehållen!

Det stämmer, Tindra är åter hos sin familj :)

Nu är det bara att hoppas på att Buster också får komma tillbaks

Jag vet faktiskt inte hur dom hittade henne.

Jag vet bara att någon tog henne när hon stod uppbunden utanför en affär

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka