Efter op..

hanny

Trådstartare
Hej!
Ringer naturligtvis veterinären direkt imorgonbitti men vill höra om någon har erfarenhet.
Min häst blev för snart två veckor sen opererad i ringbandet som var förtjockat och hade förträngningar.
Idag, när jag hade annan som gick de 5 minuterna såg jag att hästen var halt. Innan har jag inte kunnat se, då jag varit tvungen att hålla i henne rätt bra när vi varit ute och gått.
Innan operation var hon bara halt på böjprov.. såren ser fina ut och hon ligger på 38 grader. Brukar de bli lite halta i efterhand? Hur mycket påverkar sjukbandaget rörelsen.
Förfärligt med konvalescenter, man blir helt nojjig..
Tacksam för input...

Liknande trådar

Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 943
Senast: lillcrim
·
Hästvård För ca en månad sedan trillade min häst omkull i boxen (en annan häst hade kommit in i hennes box och det blev slagsmål). Själv såg jag...
Svar
4
· Visningar
1 602
Senast: Becca85
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: Spirax
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama