Efter intervjun

Efter de båda intervjuer jag har gjort så har jag haft känslan att "usch, fy, jag var nog inte bra, de vill inte ha mig". Jag vet så klart inte men det är ändå känslan jag fått. Och så känner jag en stress över att jag måste städa undan den känslan genom att söka ännu fler jobb. Jaga vidare liksom.

Jag vet inte riktigt hur jag ska vara på intervjuer. På den första har jag en känsla av att jag var lite svårpratad och på den här så kändes det som om jag svamlade för mycket. Usch, jag gillar inte riktigt att ge intervjuer. Det känns inte alls kul efteråt när jag undrar hur dålig jag var. Och jag vågar inte alls hoppas på att jag var bra.

Man får vara den enda man kan vara, dvs sig själv.

Jag tänker att det inte är någon ide att göra sig till, får du jobbet vill du ju inte hamna i en sits där du måste spela en roll. Ärlighet kommer man långt med! Jag vet ju inte exakt vad du får för frågor men oavsett om du inte jobbat med detta tidigare, eller kanske inte gjort precis det som efterfrågas så är du ju jätteduktig och har en naturlig fallenhet för "trädgård". Det tycker jag du ska lyfta fram, ditt brinnande intresse och din erfarenhet!

Sen får man också komma ihåg att till många jobb är det otroligt många sökande. Bara för att du inte fick ett specifikt jobb så betyder det ju inte att du är dålig, utan lotten föll bara inte på dig den gången. Hoppas det går bra!

Man får vara den enda man kan vara, dvs sig själv.

Jag tänker att det inte är någon ide att göra sig till, får du jobbet vill du ju inte hamna i en sits där du måste spela en roll. Ärlighet kommer man långt med! Jag vet ju inte exakt vad du får för frågor men oavsett om du inte jobbat med detta tidigare, eller kanske inte gjort precis det som efterfrågas så är du ju jätteduktig och har en naturlig fallenhet för "trädgård". Det tycker jag du ska lyfta fram, ditt brinnande intresse och din erfarenhet!

Sen får man också komma ihåg att till många jobb är det otroligt många sökande. Bara för att du inte fick ett specifikt jobb så betyder det ju inte att du är dålig, utan lotten föll bara inte på dig den gången. Hoppas det går bra!
Jo, vet ju det. Konkurrensen om jobben är hård. Och som du säger så kan lotten falla på någon annan utan att de för den skull tycker att jag inte skulle klarat det.

Jo, vet ju det. Konkurrensen om jobben är hård. Och som du säger så kan lotten falla på någon annan utan att de för den skull tycker att jag inte skulle klarat det.
Precis. Någon måste de ju välja i slutändan, och någon gång blir det din tur!

Jag tycker det är så härligt att se att du verkar må lite bättre nu. Jag tror att jobb kommer bli ytterligare en "boost" för dig. Även om det kanske inte är drömjobbet direkt så får man lite kollegor, en anledning att gå upp på morgonen. Man får känna att man bidrar med något, och dessutom blir helgerna mer värdefulla. För att inte tala om stressen som släpper när man inte längre är arbetslös och allt är så osäkert, framförallt ekonomiskt. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
12 226
Senast: Lobelia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama