Efter hunden har löpt...

A

Anelly

Min hund har precis löpt och nu verkar hon vara lite nedstämd..
Någon mer som har erfarenhet av det,att era hundar blir nedstämda efter löpet...? Eller är det något annat fel på min vovve......:(
Hon har ätit så himla bra nu en längre tid,men nu sen löpet har hon ätit sisådär...

Sv: Efter hunden har löpt...

Det finns massor med hundar som blir låga och fessiga med maten under skendräktigheten. Noteras kan att det är bra om hon inte äter så bra under skendräktigheten, eftersom den blir lindrigare då. Håll bara ett öga på att hon inte börjar dricka onormalt mycket, då det kan tyda på en livmoderinflammation.

Tack och lov har jag hundar som inte synligt påverkas under denna period.

Min Lab är depig efter varje löp. Bara ligger runt omkring, vill inte leka, ser inte glad ut. Men efter några veckor är hon mer normalt. Och som du sa hon åt inte normalt mängden heller.

Okej,skönt att höra att det inte bara är min hund.
Vi människor är ju inte heller så glada medans vi "löper" så... :angel:
Så hundar kan ju oxå få ha sina "depp-perioder".

Min är snarare nedstämd vissa dagar under tiden hon löper, häromdagen såg det ut som om hon hade ont i magen, kan hundar ha det när dom löper?

Jag tyckte så synd om henne att jag masserade henne en stund och då verkade det gå över.

Min hund blir rejält skendräktig efter löp och hon blir aptrist. Ska bara ligga i soffan, bygga bo under närmsta gran och saknar helt energi. Hade jag cash skulle livmodern ryka nu.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar