Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Näringsbrist kan yttra sig på många sätt. Mitt sto blir extremt tjurig och förbannad.
OJ!! Vilka träätare. Det är mer än jag någonsin sett. Snabbt har det gått också. Är plankorna gjorda av asp kanske? (smakligare trä)
Mina gnager på innerväggarna i ligghallen för att väggen är än så länge för låg, men det tar månader för dem att komma i närheten av din lindrigaste bild. Jag har tyvärr inga förslag. Är mest förvånad.
Som Alexandra skriver så har man motbevisat det faktum att behov av aspbark har samband med parasiter.
Jag träckprovar mina hästar varje år, i år nollade de ALLA. Ett resultat av flera års arbete med att hindra smittspridning på olika sätt. De älskar sina aspar lika mycket som de gjorde förr och det är och har aldrig varit skillnad på de som nollat under alla år och de som har haft påvisad blodmask.
Mycket möjligt att asp i sig har effekt på parasiter men det betyder knappast att alla hästar som har parasiter har större smak för asp eller att de som inte har parasiter inte alls känner smak för asp. Skilj på äpplen och päron.
Du har inte funderat på att byta material i väggarna? Det finns plastplank som verkar lättskötta. Annars kan man mura upp väggar också. U-balkar över överkanten stoppar också ätandet.
Sluta ta in dom i stallet.
Fast krubbitning är en helt annan sak än trägnagning.
Det är inte ett alternativ tyvärr
I din väld JA, I min Värld NEJ,, sedan står det i TS att det inte är frågan om lite gnagande utan rent manisk ätande!!!
Varför startar du en tråd i ett ämne som avhandlar det secundära i stället för en tråd som hjälper dig med att få tips om hur du ska kunna hjälpa dina frustrerade "bävrar" till en primär lösning??
Jag vet, du behöver inte svara för det är inte den typen av lösningar du söker.