Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Effektivt medel mot träätning???
Haken är ju att de HAR det, olika träslag, olika tjocklekar, upphängda på alla väggar samt även löst i boxen. ÄNDÅ gnags det på boxen hellre än på det inhängda.
Är ju just det som får mig tro det är/blivit en fix ide, att de 'hellre' punktkäkar trä marinerat med äckelsmakande jox, än gnager på stammar som är upphängda.
Ibland är jag mer än lovligt korkad... som inte tänkte ett steg längre och tog mitt eget alterativ
Jag förstår ang melassen, och jag har själv löst det med att hänga in asp, alltså grova grenar eller lagom tjocka stammar, längs med väggarna. Alltså om du tänker dig längs med hela överkanten på mellanväggen horisontellt. Nu har jag galler som jag hängt dom i med spännband men det är ju enkelt att lösa på annat sätt om du bara har tillgång till asp.
Dom ÄLSKAR det och låter bli väggarna. Perfekt för fölen också när dom sätter tänder, och det funkar som rumpkliare också.
Haken är ju att de HAR det, olika träslag, olika tjocklekar, upphängda på alla väggar samt även löst i boxen. ÄNDÅ gnags det på boxen hellre än på det inhängda.
Är ju just det som får mig tro det är/blivit en fix ide, att de 'hellre' punktkäkar trä marinerat med äckelsmakande jox, än gnager på stammar som är upphängda.