Effekter av kastrering.

Tassetass

Trådstartare
Generellt sett... OM katten genomgår någon form av personlighetsförändring efter kastrering, hur lång tid brukar det ta innan det inträffar?

Generellt sett... När man kan anta att eventuella förändringar är "färdiga" efter kastrering?

Generellt sett... Hur lång tid tar det för alla hormoner att "försvinna" efter kastering?

/Jenny

PS: Förresten; hur häftigt är det inte att de för drygt två veckor sen SKAR UPP min katt och tog bort en massa saker, sydde igen henne med ståltråd och nu syns det ingenting längre? :D Kroppen är ju hur cool som helst. DS

Sv: Effekter av kastrering.

Det är olika, men upp till 6 månader kan det ta har jag hört.

Yoga ändrade sig över natten, hon var lugnare och framförallt tystare redan dagen efter kastreringen.

Så det kan gå så fort?

Isola har alltid varit en kelgris, men sen hon kastrerades har det varit nästan löjligt. Jag hinner knappt sätta mig innan hon är i knät på mig, kan hon inte sitta i knät ligger hon bredvid vilket hon ALDRIG gjort. Hon sover i sängen större delen av natten vilket hon inte gjorde förr (då låg hon i sängen tills jag somnat) och hon ligger ibland bredvid vilket hon inte brukar (hon ligger oftast på min rygg, höft eller bröstkorg).

Hon är dock lugnare när jag går hemifrån, hon rusar inte efter mig till hallen och skriker och ålar sig som hon gjorde förr.

Hon känns liksom tryggare, på nåt sätt.

Men kan det verkigen vara pga kastreringen, eller är det en slump?

Min började förändra sig efter en vecka ungefär. Då började hon bli gosigare. Ca 5 månader senare blev hon (och är fortfarande) ett plåster :crazy: Hon som inte ens ville ligga i knät förut ligger till o med på mina tuttar när jag sitter halvlutad bakåt vid datorn :crazy:

Förr låg hon i sängen en stund men gick sen ut i vardagsrummet o la sig i sin hundsäng. Nu sover hon i sängen hela natten, helst med kroppskontakt =varmt... blir det för varmt hoppar hon ner på golvet 3 minuter men återkommer sen.

Hon pratar massor, det har hon inte gjort förr. :p

Jag hoppas verkligen inte att Isola börjar prata mer. :rofl: Då kommer jag behöva köpa öronproppar. :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 648
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur