Edingburgh eller Glasgow?

Barbabelle

Trådstartare
Vilken av dessa städer ska man välja? Är det någon här som varit i båda eller någon av dem? + och - enligt er?
 
Vilken av dessa städer ska man välja? Är det någon här som varit i båda eller någon av dem? + och - enligt er?
Jag åkte till Glasgow och bodde där. Så åkte jag till Edingburgh över dagen. Beror ju lite på hur länge man är där förstås. Tågbiljetten var ganska dyr, men hotellrummet i Glasgow var betydligt billigare än motsvarande i Edingburgh så det blev billigare i längden. för övrigt är Glasgow en smula underskattad som stad tycker jag. Inte alls lika turistig som Edingburgh och väldigt trevlig att spatsera runt i :)
 
Jag tycker att du ska försöka se båda två, men rekommenderar att du bor i Glasgow eftersom det finns mycket mer riktigt bra restauranger, barer och annan kultur här. Edinburgh är väldigt turistigt, och betydligt dyrare när det gäller det mesta. Tåget tar 45 minuter och kostar ca 150 kr tur & retur (OBS att det kostar det dubbla mellan 06-10 och 16-20 på vardagar, men däremellan samt på helgerna är det 150 kr för en retur som gäller).
 
Glasgow är roligare, Edinburgh är finare:)

Det känns mycket enklare att hitta bra restauranger, barer etc i Glasgow. Dessutom fick vi ganska mycket tips om spelningar och kul saker att se av servitörer, spontant. Edinburgh har mycket sevärt och har massor av fina byggnader, dessutom lätt att ta sig fram till fots.
 
Haha, bra summerat! Så ska jag börja säga :D
Jag tyckte att det var så:D Vi var bara ett dygn i Glasgow, som blev fullproppat, och det ångrar jag. Nu visste vi att det skulle bli tajt med tid eftersom vi skulle vidare till Highlands, men så här i efterhand kunde vi bytt ut dygnet Inverness mot ett till i Glasgow.

Har du varit i Aberdeen?
 
Bodde 2 år i Glasgow och åkte och turistade i Edinburgh så jag skulle rekommendera dig att bo, äta och partaja i Glasgow och turista i andra staden. Glasgow har ganska mycket att erbjuda också :D
 
Jag tyckte att det var så:D Vi var bara ett dygn i Glasgow, som blev fullproppat, och det ångrar jag. Nu visste vi att det skulle bli tajt med tid eftersom vi skulle vidare till Highlands, men så här i efterhand kunde vi bytt ut dygnet Inverness mot ett till i Glasgow.

Har du varit i Aberdeen?
Jamen det stämmer verkligen!

Jag har inte varit i Aberdeen faktiskt, har varit på väg några gånger men folk säger alltid att jag bör låta bli och lägga tiden på något annat istället. Det är ju ändå en bit härifrån, och till och med de av mina vänner som kommer från Aberdeen säger att det mest är grått och dyrt. Men jag är ändå lite sugen, på tal om underdog-städer alltså :D

Bodde 2 år i Glasgow och åkte och turistade i Edinburgh så jag skulle rekommendera dig att bo, äta och partaja i Glasgow och turista i andra staden. Glasgow har ganska mycket att erbjuda också :D
Vad kul, det hade jag ingen aning om! När bodde du här?
 
Har bott 5 år i Glasgow och älskar det. Jobbade i Edinburgh en tid och tycker att visst, fin stad, men Glaswegians är mycket mer friendly.
Var på en lång weekendsemester i Aberdeen för ett tag sedan och kan hålla med det dina vänner sagt @Mineur grått och trist var intrycket jag fick också. Min pojkvän har dille på miniholidays så har varit runt mycket de sista åren, men skulle inte åka tillbaka till Aberdeen om jag inte var tvungen. Vet inte om det alltid är så men det var det när vi var där i alla fall.
 
@Mineur Det var några år sedan nu. Åker dock tillbaks lite titt som tätt för att hälsa på vänner och de senaste ggr jag varit tillbaks är jag enbart i Glasgow,

Bodde första halvåret i värsta sunkområdet med massor avgängslagsmål och knivbråk och hujeda mig. Hur jag vågade bo där är för mig en gåta som tur var hittade jag bättre boende och jobbade inne i centrala Glasgow. kan villigt erkänna att första året såg jag mig inte om alls utan då kunde jag bara alla nattklubbar och barer sen blev det lite ordning på mig ha ha
 

Liknande trådar

Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
196
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Håller på att packa ihop min lägenhet och funderar nu på om det är värt att boka flyttstäd eller om jag ska städa själv... Några råd?
2 3
Svar
50
· Visningar
2 624
Senast: _Taggis_
·
Kultur Planerar en långweekend med några kompisar i höst och vi velar lite om vi ska sikta på Barcelona eller Aten. Ingen av oss har varit i...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Marje
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp