Edel häst!

Se längre upp i tråden! 80 g/kg. Det beror ju på vad du ger för hö också. Innehåller det jättehöga proteinvärden kan du ju välja ett kraftfoder med lägre innehåll. Och tvärt om!
 
Jag tror inte att du behöver vara orolig för proteiner och energi. Bara för att hästen har haft fång så har den samma grundbehov som andra hästar. Jag ger min fånghäst soja till och med för att komma upp i rätt proteinkvot.

hon HAR fång, inte har haft!
 
Då har du säkert fått utfodringsrekommendationer av veterinären som du ska följa.
 
varför är den känslig för protein? Ja edel innehåller mindre protein än krafft tror ja iaf.. Edel ska då va bättre för fånghästar än krafft iaf..//Johanna
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
839
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: screen
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 291
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp