Eclipse Muskel-E

N

Notorius

Nån som ger det?
Är det bra?
Funderar på att ge det till min häst nu när jag rider igång honom och framöver också.

Sv: Eclipse Muskel-E

Har för mig att det är burken med grönt lock... Och jag har användt den. Tycker att den funkar precis likadant som V.S.L E-vitamin, den bruna buirken med orange lock. Fast vV.S.L blir billigare i längden... Men ja, det får fina muskler, blir bulliga lättare...

Kan man ge detta året om eller bara tillfälligt?
Min häst har svårt att sätta ordentliga muskler och behålla dom.
Har uträknad foderstat med en kvot på 6.9.
Ska man ge extra selen då eller det behövs inte om behovet redan är täckt?

Jag ger min häst muskel E som är ett rent e- vitamin preparat tillskillnad från V S L som innehåller lysin och selen också. Jag ger min häst muskel E för att han får olja i maten och då går det åt mer E- vitamin.

Men vad är skillnaden om det finns lysin och selen med e-vitaminen? Annan effekt? Behöver man tillsätta extra selen om man ger e-vitamin? Undrar mest för hästen har redan selenbehovet tillgodosätt.
Vad händer om hästen får e-vitamin överskott?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 246
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
985
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama