EasyFill hönät, någon som köpt?

R

Rutsie

Har köpt ett EasyFill hönät. Dels för att det är extremt små maskor och hästen ska äta långsammare pga bantning, dels för att det ÄR lätt att fylla. Problemet är när man hänger upp det ochhästen drar i det så åker ringen ut öglorna och hänger ner vilket känns lite farligt. Ingen anvisning med om hur det ska hängas upp tyvärr. Någon som provat och har en bra idé?

Sv: EasyFill hönät, någon som köpt?

Sambon fixade ett eget sådant åt mig :love:
Han tog en bit rör (ca 40 cm diam, sånt där räfflat) och sågade till i lagom bredd som jag sätter överst i hönätet när det ska fyllas och sedan tar bort. Fungerar kanon och är billigt och bra :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 636
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 721
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: caballus
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka