Easyboot Epics

B

Breedrost

Jag funderar över att köpa ett par easy boot Epics till min ponny som går barfota men som blir öm ibland... Vi kan inte sko honom för hovarna spricker då så jag undrar...om dom funkar bra e hållbara, priset och sådär!???? :confused: :)

Sv: Easyboot Epics

Har Epics utanpå vanliga järnskor när jag rider ut eftersom jag har en stor häst med små fötter o tunna sulor som VÄLDIGT lätt får hovbölder av det underlag som är på mina närmaste vägar.

Efter ca 2 månaders användning ca 3 dar i veckan måste jag säga att jag är jättenöjd :banana: Trots att hästen väger ca 750 kg är det väldigt lite slitage, de har suttit fast och det är bara lera och vatten som har kommit in i skorna, inget smågrus som det var i de vanliga Easy-booten.

Hon har väldigt runda fötter med låga trakter och trots detta funkar de alltså bra!

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Miingla
·
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25