Easyboot Epics

B

Breedrost

Jag funderar över att köpa ett par easy boot Epics till min ponny som går barfota men som blir öm ibland... Vi kan inte sko honom för hovarna spricker då så jag undrar om Easy boot Epics är bra?? hur länge håller dom och sitter dom bra?? M.m tacsam för svar ;)

Sv: Easyboot Epics

Jag har köpt epics och att ha fram på mina hästar och jag är jättenöjd. Sitter bra, enkla att ta på och inget skav.
Har bara haft dem några veckor så jag kan inte säga nåt om hållbarheten men det är 3 månades garanti.

Jag har köpt storlekar som är precis på gränsen till för små om man tittar på strl-guiden. ´Står på en hemsida att man ska ta en större strl. om hovens mått ligger mitt emellan men jag tror att det är risk att det glappar då.

//Hanna

Sv: Easyboot Epics

tack så mycket för imformationen :) , vad fick du ge för dom??
någon annan som vet om hållbarheten?? ;)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
609
Senast: lil-sis
·
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama