E vitaminer med selen

lakrits

Trådstartare
Jag har ett sto som äter E vitaminer med selen pga. tidigare korsförlamningar.
Detta för att ge musklerna en skjuts så att säga.

Nu har jag en ny häst som är under igångsättning och som hade inga muskler överhuvudtaget när han kom till mig.
Kan jag ge honom detta också utan att det är någon fara?

Sv: E vitaminer med selen

jag ger alla mina tokosel en gång i veckan på vets inrådan eftersom markerna är så selenfattiga.

hur mkt selen innehåller det då?? man brukar räkna 0.2 mg/100kg häst. Tror max är 6 mg/100kg häst...

passar på att låna denna tråden lite medans ni ändå pratar om selen och e-vitaminer. är på jakt efter selen och e-vitaminer och har hittat ett . saken är den att jag har inte riktigt lärt mig det här med att läsa av och riktigt förstå.. har för mig det står :
Deklaration 100g : selen 10 mg

och att man ska ge 30 ml/dag. kan detta vara ngt ?

hästen har selenbrist och e-vitaminet jag syftar på ska tydligen vara bra vid muskeluppbyggnad bland annat.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 112
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 074
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka