E-vitamin till äldre häst

Sedan jag började ge E-vit tycker jag faktiskt att min häst, som det varit rent utav omöjligt att bygga ryggmuskler på, har kommit upp över ryggen. Långsamt går det men det händer något iaf! :banana: Jag ska väl inte säga att jag rekommenderar det men behöver hästen det tycker jag absolut att man ska ge. På lederna har jag inte märkt någon direkt effekt.
 
Funderar på att börja ge pållan det.Hon är 19 och skulle också behöva lite mera ryggmuskler,särskilt nu när hon ska sättas igång igen efter att hon varit halt.
Visst är din vackra pålle också 19?
 
Fyller 19 år 30/5 faktiskt. :) Det kan vara så att det är E-vitamin som fattas, det var det uppenbarligen för mig. Har haft uträknad foderstat också och äntligen kommit på vilken kvot min häst går bäst på! :idea: Kan iofs vara lite det också som gjort att han byggt på sig men jag tror på E-vit! :D
 
Min lilla shettis 23 år blev mycket bättre i sina muskler på lederna har jag inte märkt någon skillnad. Men lillen har blivit mycket bättre i sin ryggmuslelatur sedan vi började med e-vitaminer :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: Karoliten
·
Hästvård Hur smärtstillande är metacam? Kan man utesluta att ett beteende beror på smärta om man inte märker någon skillnad när hästen behandlas...
Svar
12
· Visningar
1 269
Foder & Strö Hur tänker ni kring vitaminer i fodret? Utgår ni ifrån att hästen får i sig alla vitaminer den behöver om den har en komplett foderstat...
Svar
5
· Visningar
694
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 586
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp