e: Roderik

urkella

Trådstartare
Ni som har, hur är era pållar i skallen & att rida ?
Storlek osv.. Bild :D

har en -00 efter honom som är väldigt harig av sig, men endå väldigt mkt egen vilja ska testa om han behöver göra saker först. Sen är han stor (180) vet inte hur bra han hoppar då vi bara har travhoppat på lägre höjder men han är ganska så feg då me men han stannar inte.

Lite bilder:
8143721.jpg

7939129.jpg

Sv: e: Roderik

jag har en roderik. Han är f-94 och ue:Locarno-Mangon. Locarno är ju efter Ladykiller xx så det finns mkt i huvudet på honom!
RASPEN1

RASPEN2

Han är väl en "typisk" Roderik, lite spooky och så, men ett hjärta av 1000kg guld! Gått 1,50 med mig, ifs tror ja inte han hade vart så försiktig om han inte va så spooky heller. Allt är väl på gott o ont, ibland får man räkna lååångt för att coola ner när man tkr han överdriver men men.
Extriört är han väldigt kort i ryggen, har mkt manke. Annars tkr ja inte det är något spec. med honom.

vilken snygging :D antar att det e vanligt att roderik avkommor ser spöken då :p Min pojk låter lite som din me, även om vi bara än så länga hoppat mini hinder så e han väldigt försiktig om fötterna råkar han slå i så hoppar han det dubbla nästa gång. sen det med kort rygg och stor manke har min me. Hur stor är din ? ser maffig ut på bilderna :d

Manken är väl runt 1,72-1,73 men ryggen 1,65 kanske ;) nä, inte så illa men men...
Roderik-hästar har ofta mkt i huvudet! Ifs så har jag sett några avkommer med samma mamma fast annan pappa som också är väldigt känsliga, och så prata vi med uppfödaren förut som att att stoet va en riktigt bitch.

hej
vad vet du om roderik ??
vet att en tjej i avesta på någon ridklubb hade en av komma av roderick ,en stor häst typ 173 cm i mank höjd efter falsatff tror jag

har aldrig haft en roderick men karaktäristiskt är såvitt jag vet att de är spooky, lite oberäknerliga men hoppar som tusan, enmanshästar.

Ett fåtal av dom slår slint och blir riktigt psyco.

Min e: Roderik är väldigt stabil att rida, men han har sina spooky dagar.
Skulle själv vilja säga att han har väldigt starkt psyke som är svårt att knäcka i vissa fall.
Väldigt bestämd och fråga sätter gärna 3 gånger extra.

Men han är världens goaste häst med hjärta av guld. :love: :love:
Alltid den som går in sist av alla så de nerviga kommer in förre och tar hand om de hästar som är nya.
Men det är en enmanshäst i grund och botten.

Didrik f: 03 Han är 168 cm idag som 4 åring
(Har tyvärr bara de här två bilderna på den här datorn.)
9794288.jpg

9543785.jpg

Känner en Roderikavkomma, stor, skimmel, hoppar fantastiskt, stor galopp, jättesnäll, men rätt "mesig". Dåligt självförtroende, eller bara dum.. väldigt tittig..

KL

Mitt sto fick en Roderikavkomma som blev över 170 cm. Ädel och snäll och har placerat sig i 130 men han är väldigt tittig.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 720
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 548
Senast: Tiger tok
·
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 937
Senast: Hallonsoda
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 589
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar