Trissa

Trådstartare
Jag har fått ett e-recept (veterinär), och nu skulle jag vilja att medicinen kom till mitt apoteksombud. Hur gör jag då? Jag frågade hos ombudet, men de visste inte....

Kolla om det går att beställa via apoteket.se och kanske till och med få det hemskickat

Ett e-recept kan man ju hämta ut på vilket apotek som helst, bara man har leg med sig, så det är ju inte knutet till ett specifikt apotek. Jag var inne och snurrade på apoteket.se, men där verkar det bara som om man kan se humanmediciner. Och jag vet att tidigare när jag hämtat ut e-recept till häst och gett dom mitt leg så har jag fått säga till att det är till djur, annars har de sagt att det inte finns något.

Jag har fått ett e-recept (veterinär), och nu skulle jag vilja att medicinen kom till mitt apoteksombud. Hur gör jag då? Jag frågade hos ombudet, men de visste inte....

Tror tyvärr inte att någon apotekskedja (än) har hunnit få igång internetbeställningar på erecept för djur? Detta då djurrecept och humanrecept finns i olika databaser eller vad jag ska kalla det. Det kommer säkert en sådan funktion så småningom.... Ombud kan jag inget om, ring valfritt apoteks kundtjänst och fråga annars :)

Jag har fått inringda recept men aldrig nåt e-recept. Så då gäller det att de ringer till rätt apotek:banghead:.

Tror tyvärr inte att någon apotekskedja (än) har hunnit få igång internetbeställningar på erecept för djur?

Jag såg reklam för detta på en veterinärmässa, företaget var baserat i Trollhättan men det är allt jag kommer ihåg i nuläget.. :idea:
Kanske går att googla på.

Liknande trådar

Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
350
Kropp & Själ Är det någon som vet om en annan läkare än ens egen kan skriva ut recept? Sambon var hos VC igår och fick konstaterat astma på gränsen...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: Gnist
·
Mat Jag har fått en rejäl omgång nyplockade kantareller av min granne och skulle gärna vilja göra kantarellsoppa på dem. Alla recept jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: a1agnlju
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar