e-postproblem

em76

Trådstartare
Den senaste veckan har vi haft problem med Outlook Express. Det finns tre e-postkonton, Ingrid, Elin och Lennart. Normalt skickar och tar emot alla tre direkt när Outlook öppnas. Men nu tar den endast emot till Ingrid, efter att en Logon Lennartruta kom upp där Ingrids (!)lösenord fylldes i. Nu kommer istället Logon Ingrid upp varje gång. I Internet Accounts står Ingrid mail (default) Dial-Up:Telia inter…, Elin mail any available, Lennart mail any available. Alla tre:Include this account when recieving mail or synchronizing. För Ingrid i properties, connection: ikryssad Always connect to this account using :Telia Internet. För Elin och Lennart ej ikryssat.

Vad ska jag göra för att allas e-post ska hämtas? Det går att skicka från alla. Jag vet att e-post har skickats till mig men väljer jag Receive All eller Elin får jag varken e-post- eller felmeddelande.

Elin
 
Sv: e-postproblem

En annan sak, det går inte att välja att spara lösenordet vid anslutning till internet.

Jag brukar vara alltid inloggad på buke, nu har jag flera gånger fått logga in fast jag valt ...vad det nu heter.
Alla dessa problem började när Lennart skulle skapa användare i Windows. Han visste inte vad han gjorde. suck
 
Sv: e-postproblem

Den här gången kom det upp Logon Elin där Ingrids Konto-ID var ifyllt, jag ändrade till mitt och fick 9 mejl. Kul, men jag begriper mig inte på det här med datorer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp